اساسنامه بانک صادرات برای واگذاری به بخش‌خصوصی اصلاح شد

مدیرعامل بانک صادرات با اعلام این که اساسنامه این بانک برای انطباق با بخش‌خصوصی اصلاح شده است، گفت: البته با ارسال نامه‌ای به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان خصوصی سازی، برای واگذاری بانک صادرات به بخش‌خصوصی اعلام آمادگی کرده‌ایم. حمید برهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در مورد اقدام‌های انجام شده برای خصوصی شدن این بانک گفت: کمیته‌ای تحت عنوان کمیته خصوصی‌سازی برای این منظور در بانک تشکیل شده که به صورت جدی فرآیند خصوصی‌سازی را پیگیری می‌کند.

وی با بیان این که پس از فرمان مقام معظم رهبری نامه‌ای به وزیر اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی از سوی بانک برای اعلام آمادگی جهت خصوصی‌سازی ارسال شد، تصریح کرد: اساسنامه بانک به منظور انطباق با بخش‌خصوصی اصلاح شده و در انتظار برگزاری مجمع فوق‌العاده برای پذیرش تعدیل‌های صورت گرفته در اساسنامه توسط آنها هستیم.

برهانی یکی از فرآیندهای خصوصی سازی را پذیرش و عرضه سهام بانک یا موسسه مورد نظر در بورس دانست و اظهار داشت: این فرآیند در شرف پیگیری و پیشرفت است که در ساختار و شفافیت بیشتر وضعیت بانک موثر خواهد بود.

به گفته مدیرعامل بانک صادرات، در همین راستا و به منظور تعیین تکلیف مطالبات این بانک از دولت برنامه‌هایی با کمک وزارت اقتصاد در حال انجام و پیگیری است.

وی کل دارایی‌های بانک صادرات را بسیار بالا ذکر کرد و گفت: خصوصی‌سازی چنین سازمان بزرگی به صورت فوری امکان‌پذیر نیست، به علاوه عرضه سهام به میزان بالا و به طور ناگهانی در بازار به نفع جامعه نخواهد بود.

برهانی مدت زمان خصوصی‌سازی بانک صادرات را حداقل دو سال پیش‌بینی کرد و افزود: عرضه سهام بانک به بازار باید طی فرآیندی حساب شده، با در نظر گرفتن اصول مالی و به صورت تدریجی انجام شود.