همایش و دوره آموزشی تامین مالی بین‌المللی در پروژه‌های زیرساختی برگزار می‌شود

گروه بازارپول- مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ ۲۸ آبان‌ماه همایشی را با عنوان تامین‌ مالی بین‌المللی در پروژه‌های زیرساختی برگزار می‌کند.به گزارش خبرنگار ما، در ادامه این همایش به مدت ۴ روز، کارگاه آموزشی تحت همین عنوان نیز برگزار خواهد شد. در این همایش که به منظور آگاهی بیشتر و تقویت دانش‌ مدیران ارشد و دست‌اندرکاران مسائل مرتبط با تامین مالی در سطح ملی و بنگاه‌ها برگزار می‌شود. از تعدادی از مدیران موفق و صاحب تجربه جهت ایراد سخنرانی دعوت به عمل آمده است. براساس برنامه اعلام شده مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف، همایش یاد شده از ساعت ۸ صبح فردا، بیست و هشتم آبان‌ماه آغاز خواهد شد. از جمله سخنرانان این همایش، مهندس مظاهری، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه صادرات است که در مورد تامین مالی بین‌المللی و جایگاه آن در برنامه چهارم توسعه سخنرانی خواهد کرد.

سخنران دیگر این همایش، مهندس ترکان، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس است که در سخنان خود، حد و حجم و نحوه سرمایه‌گذاری و تامین مالی در چشم‌انداز صنعت نفت را بررسی خواهد کرد. چالش‌های تامین مالی بین‌المللی در پروژه‌های بزرگ و تعامل آن با قانون، حداکثر استفاده از توان داخلی، موضوع سخنرانی دکتر مسگریان حقیقی،‌ معاون مالی اقتصادی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است. دو تن از مدیران بانک‌ها نیز در این همایش سخنرانی خواهند داشت. دکتر علی دیوان‌دری، مدیرعامل بانک ملت، نقش نظام بانکی کشور در تامین مالی بین‌المللی را بررسی می‌کند و دکتر مجید قاسمی، مدیرعامل بانک خصوصی پاسارگاد نیز به مقوله تامین مالی بین‌المللی و مدیریت ریسک خواهد پرداخت.

مهندس رنان، مدیرعامل شرکت مپنا نیز در این همایش، اهمیت و جایگاه تامین مالی بین‌المللی در راه‌اندازی و بهره‌برداری از پروژه‌های نیروگاهی کشور را مورد بررسی قرار می‌دهد.صنعت نفت، توسعه و چالش‌های سرمایه‌گذاری نیز عنوان سخنرانی، مهندس سیدمهدی حسینی، نایب رییس هیات‌مدیره شرکت صدرا است.

در این همایش همچنین ۳ مقاله تخصصی در مورد رتبه‌سنجی اعتباری در تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی، نقش نظام بانکی در تامین مالی بین‌المللی پروژه‌ها و مراحل اجرای یک پروژه فاینانس به ترتیب توسط دکتر بیگی، مدیرعامل شرکت خدمات مشاوره و تامین مالی ایدرو، محمدحسین قاسمی، کارشناس تامین اعتبارات ارزی بانک مرکزی و مهندس محمدرضا اشرفی، قائم‌مقام مجری طرح فاز‌های ۱۵ و ۱۶ شرکت نفت و گاز پارس ارائه خواهد شد. گزارش خبرنگار ما حاکی است، پس از برگزاری‌ همایش یاد شده، دوره آموزشی چگونگی تامین مالی بین‌المللی در پروژه‌های زیرساختی از تاریخ ۲۹ آبان‌ماه به مدت ۴ روز در سالن جابرابن‌حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

در این دوره آموزشی از دکتر حسین رضوی، رییس بخش فاینانس، توسعه بخش‌خصوصی و زیرساختی بانک جهانی برای تدریس مباحث دوره دعوت به عمل آمده است. طبق اعلام دبیرخانه همایش، برای ثبت‌نام در دوره آموزشی یاد شده، علاقه‌مندان می‌توانند با شماره تلفن‌های ۷-۶۶۵۲۴۸۲۶ تماس حاصل نمایند.

سایت مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی‌شریف نیز WWW.Techstudies.org و WWW.sharif.edu اعلام شده است.