مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر از دریافت مجوز نهایی «موسسه مالی و اعتباری» تا پایان سال‌جاری یا اوایل سال آینده خبر داد. احمد شفیع‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: براساس هماهنگی انجام شده با بانک مرکزی و طبق موافقت اصولی، برای تبدیل شدن این موافقت به مجوز نهایی، اقدامات لازم انجام شده و تا پایان امسال موفق به اخذ مجوز خواهد شد.

مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر اظهار داشت: این موسسه حدود ۱۳ سال پیش با مجوز مقامات عالی رتبه و ذی‌صلاح با نام «موسسه قرض‌الحسنه بسیجیان» تشکیل شد و در سال ۱۳۷۳ به طور رسمی‌فعالیت خود را آغاز کرد. شفیع‌زاده گفت: موسسه قرض‌الحسنه بسیجیان طبق مستندات موجود، از سال ۱۳۷۳ برای گرفتن مجوز فعالیت به صورت یک موسسه مالی و اعتباری اقدام کرده است. مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر افزود: این موسسه با موافقت اولیه بانک مرکزی تشکیل شد و اجازه فعالیت تبلیغاتی در صدا و سیما و مطبوعات دارد. اگرچه برای گرفتن مجوز رسمی‌که یک فرآیند پیچیده و زمان بر است، نیز اقدام شده است.

وی تصریح کرد: یکی از موسسات مالی و اعتباری فعال کشور پس از حدود ۱۵ سال درخواست و تلاش برای گرفتن مجوز، اخیرا اعلام کرده که به زودی مجوز نهایی آن صادر می‌شود.

شفیع‌زاده بیان داشت: براساس توافق با بانک مرکزی تلاش می‌شود، فرآیند زمانی تبدیل موافقت اصولی به مجوز موسسه مالی و اعتباری به حداقل زمان خود کاهش یابد.

وی خاطرنشان ساخت: بازرسان بانک مرکزی در موسسه مالی و اعتباری مهر حضور داشته و گزارش‌هایی نیز تهیه کرده‌اند که به بانک مرکزی ارائه شده و این موسسه نیز از این گزارش ها مطلع شده است.

شفیع‌زاده ادامه داد: برای پذیره‌نویسی سهام و تبدیل شدن موسسه به «شرکت سهامی‌عام» با بانک مرکزی توافق شده تا مقداری از سهام این موسسه در چند مرحله واگذار شود.

وی ادامه داد: تجدید ارزیابی دارایی‌های موسسه مالی و اعتباری نیز مورد توافق بانک مرکزی و موسسه قرار گرفته و در این زمینه از رییس کل بانک مرکزی تشکر و قدردانی می‌‌کنیم. مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر گفت: یکی از تعهدات این موسسه پرداخت تعهدات صندوق‌های مشکل‌دار قرض‌الحسنه استان‌های فارس و اصفهان بود که این کار به نحو شایسته انجام شده است. استان همدان نیز در زمره صندوق‌های مشکل دار بوده که موسسه با تدبیر خود این مشکل را حل کرد. وی در مورد اتوماسیون بانکی موسسه مالی و اعتباری مهر نیز افزود: اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته و تا پایان سال‌جاری تمامی‌فعالیت‌های موسسه به صورت سیستم یکپارچه مکانیزه و ماشینی انجام خواهد شد. شفیع‌زاده با اشاره به این که تعداد کارمندان شاغل در این موسسه به ۵۰۰۰ نفر می‌رسد، گفت: این موسسه با به کارگیری این تعداد کارمند در جهت اشتغالزایی گام برداشته است. همچنین موسسه حدود ۷۰۰ شعبه و باجه فعال در کشور دارد.

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری مهر ضمن تشکر از اعتماد مردم به این موسسه گفت: ۷‌میلیون سپرده‌گذار در کشور عضو موسسه مالی و اعتباری مهر هستند و امید‌واریم با عملکرد مناسب از سوی این موسسه، پاسخ خوبی به اعتماد مردم بدهیم.