نقل و انتقال قانونی امتیاز مسکن ۵/۱ میلیون تومان گران‌تر از خرید و فروش وام مسکن در بنگاه‌های معاملات ملکی انجام ‌می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، حساب سپرده‌گذاری تسهیلات مسکن که از سال گذشته از سوی بانک مسکن اجرا شده، به نوعی برای مقابله با مشکلات احتمالی از بابت نقل و انتقال وام مسکن در بنگاه‌های معاملات ملکی بود اما دارندگان این حساب که از اوراق حق تقدم بهره‌مند ‌می‌شوند هر یک‌میلیون تومان اوراق حق تقدم را ۲۵۰ تا ۳۰۰هزار تومان به فروش ‌می‌رسانند.

بنابراین گزارش، اگر چناچه فردی در بانک مسکن اقدام به افتتاح حساب سپرده‌گذاری تسهیلات مسکن کند، ‌می‌تواند از اوراق حق تقدم بهره‌مند شود. امتیاز این نقل و انتقال از سوی بانک مسکن قانونی بودن آن عنوان شده اما به هر حال قیمتی که در حال حاضر در بازار یعنی از سوی متقاضیان خرید این اوراق اعلام ‌می‌شود ۵/۱ میلیون تومان گران‌تر از قیمت این وام‌ها در بازار است.

به عنوان مثال اگر فردی بخواهد یک وام ۱۸میلیون تومانی در بازار خریداری کند باید ۳میلیون و ۶۰۰هزار تومان هزینه کند اما اگر قصد اینکه این امتیاز به نام او ثبت شود و قانونی باشد، باید بالغ بر ۵میلیون تومان هزینه کند.