بانک کشاورزی برای خرید گندم کشاورزان ارجحیت دارد

اگر بنا است عملیات بانکی خرید تضمینی گندم به بانک‌های کشور یا بانک خاصی داده ‌شود، قطعا بانک کشاورزی به لحاظ ارتباط تنگاتنگ با کشاورزان در اولویت است. زین‌العابدین طهماسبی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با واگذاری عملیات بانکی خرید تضمینی گندم از بانک کشاورزی به بانک ملت اظهار کرد: اگر قرار است که این کار با بانک‌های مختلف به ویژه بانک ملت انجام گیرد، ما معتقدیم که بانک کشاورزی به لحاظ ارتباط تنگاتنگی که با کشاورزان بالاخص پوشش وسیعی که در سطح کشور دارد، ارجح است.

وی ادامه داد: مسوولان وزارت بازرگانی در جلسه‌ کمیسیون کشاورزی گزارش کردند که چون سیستم پرداخت در بانک کشاورزی مکانیزه نیست و خود بانک نیز اعلام کرده آمادگی این کار را ندارد، لذا کار را به بانک ملت سپردیم. ولی خود ما هم در کمیسیون تعجب کردیم، چون گزارشی که بانک کشاورزی ارائه کرد با اظهارات مسوولان بازرگانی متفاوت بود.

طهماسبی در خصوص وضعیت کشاورزان با انجام عملیات بانکی خرید تضمینی گندم توسط بانک ملت گفت: طبق آنچه اعلام شده است اگر کشاورزان به همان بانک کشاورزی هم مراجعه کنند از طریق ارتباطی که با سیستم وجود دارد، مشکلی پیش نخواهد آمد، لذا ظاهرا صورت مساله حل شده است، ولی معتقدم به‌خاطر تقویت بانک کشاورزی هم که شده بهتر است کار به این بانک سپرده شود.

نماینده‌ مردم سروستان در مجلس در پایان رقم سپرده‌گذاری شده در بانک ملت را از محل خرید تضمینی گندم، حدود ۳۰۰میلیارد تومان ذکر کرد.