مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: لایحه‌ای تدوین و به دولت ارائه شده است که صندوق بیمه محصولات کشاورزی تغییر نام دهد. به گزارش خبرگزاری «مهر»، سید حسن نوربخش در ارومیه در جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر این صندوق شامل محصولات کشاورزی می‌شود و در صورتی که تغییر نام دهد، سایر عوامل تولید را نیز در بر خواهد گرفت.وی ادامه داد: چاه آب، موتور چاه، شبکه آبیاری، مرغداری‌ها، ماشین‌آلات مربوط به بخش کشاورزی و گلخانه نیز از عوامل مهم تولید محصولات کشاورزی هستند که ما به دنبال بیمه این عوامل نیز هستیم.

وی اضافه کرد: اما در حال حاضر امسال با محدودیت منابع روبه‌رو هستیم و مقرر شده است که در سال‌جاری به بخش کشاورزی کشور ۵۵۰۰‌میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنیم.

وی اظهار داشت: ۲۵۰۰‌میلیارد تومان از این تسهیلات در مراحل کاشت، داشت و برداشت پرداخت می‌شود و ۳۵۰۰‌میلیارد تومان نیز برای انجام کارهای فنی و اعتباری سازمان جهاد کشاورزی پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: به دولت پیشنهاد می‌کنیم که ۳۵۰۰‌میلیارد ریال مربوط به بخش فنی و اعتباری را از منابع سایر بانک‌ها پرداخت کند.

وی به مشکل وثیقه برای دریافت تسهیلات از بانک کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: ما به دولت پیشنهاد کردیم که ریسک پرداخت بدون وثیقه را تضمین کند و به دستگاه‌ها اعلام نماید که اختیارات را تنفیذ کند.