پس از ارسال نامه مجلس به بانک ملی، سایر دستگاه‌های اجرایی نیز که دارای شعب اختصاصی هستند، طی نامه‌های جداگانه‌ای خواستار تغییر ساعت کار شعب و کاهش آن به ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح شده‌اند. به گزارش ایسنا، نامه مجلس مبنی بر کاهش ساعت کاری شعبه بانک ملی مجلس به ۷ و ۳۰ دقیقه در هیات‌مدیره بانک ملی در حال بررسی است.

بنا به گفته مسوولان بانک‌ملی، شعبه‌هایی که داخل سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها مستقر هستند، پیش از این با ساعت آغاز به کار فعالیت کارمندان آن سازمان، امور مالی و بانکی خود را آغاز می‌کردند.

شعبه‌های مستقر در داخل سازمان‌ها به صورت اختصاصی شامل وزارتخانه امور‌اقتصادی و دارایی، گمرک، دادگستری، دادگاه‌های انقلاب، مجلس و وزارت اطلاعات هستند، این شعب فقط به کارکنان سازمان مربوط خدمات ارائه می‌کنند و از ارائه خدمات به مشتریان بیرونی معذور هستند، بنا به گفته مسوولان این دستگاه‌ها با تغییر ساعت کار بانک‌ها از ابتدای مهر‌ماه سال‌جاری طبق مصوبه هیات‌وزیران از ۷ به ۹ صبح مشکلاتی برای کارمندان ایجاد شده است.

یکی از مسوولان بانک ملی به نامه‌هایی به جز نامه درخواستی مجلس اشاره کرد که از سوی وزارت امور‌اقتصادی و دارایی، گمرک، وزارت اطلاعات و از این قبیل دستگاه‌های اجرایی به این بانک ارسال شده است که موضوع تمامی‌ این نامه‌ها درخواست برای کاهش ساعت کار شعبه مستقر و اختصاصی در دستگاه مربوطه به ۷ و ۳۰ دقیقه صبح است بدین ترتیب نامه این دستگاه‌ها در نامه مجزایی به صورت کلی به هیات مدیره بانک برای اخذ تصمیم‌های لازم ارسال شده است.

بنا به گفته مسوولان بانک‌ملی، به نظر می‌رسد هیات‌مدیره با درخواست این دسته از دستگاه‌های اجرایی و دولتی که دارای شعبه اختصاصی هستند، موافقت کند.

باجه‌هایی که در فرودگاه و گمرک مستقر هستند به صورت شبانه روزی به متقاضیان خدمات بانکی ارائه می‌کنند به این ترتیب که تغییر ساعت کار بانک‌ها برای کارمندان این دسته از دستگاه‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده است.