به منظور رفع مشکلات بخش اشتغال، توانمندسازی بخش غیردولتی را باید در اولویت قرار داد. به گزارش (ایسنا) محمد جهرمی، وزیر کار و امور اجتماعی، در نشستی با نمایندگان کارگران، کارفرمایان، کارآفرینان و صنعتگران لرستان گفت: در ارزیابی طرح‌های اقتصادی و کارآفرین مهم‌ترین مساله و موانع تولید منابع پولی و بانکی و مقررات بانکی است.

وی افزود: هرچه قدر پول به سمت تولید پیش رود، نرخ تورم درکشور کاهش پیدا خواهد کرد و در راستای کاهش تورم ضروری است گردش پول درجامعه به سمت تولید سوق داده شود نه مصرف و بدیهی است هرچه قدر نرخ تورم بالا رود به ضرر اشتغال خواهد بود.

جهرمی ادامه داد: توزیع یارانه‌های بی‌هدف به ضرر اشتغال کشور است و این در حالی است که این یارانه‌ها می‌توانند به عنوان سرمایه کشور درآیند.

وی با اشاره به مشکلات بنگاه‌های اقتصادی زودبازده اظهار کرد: ‌٣١درصد مشکلات این بنگاه‌ها مربوط به بحث مدیریتی است و با توجه به این موضوع باید مدیریت این بنگاه‌ها قوی‌تر شوند.

وزیر کار و امور اجتماعی کشور با اشاره به چشم‌انداز بیست‌ساله کشور بیان کرد: اگر می‌خواهیم چشم‌انداز بیست ساله را به خوبی انجام دهیم باید نسبت به رقبای خود در منطقه بالاخص در بحث تولید، ارزش افزوده و بالا بردن درآمد سرانه یک قدم جلوتر باشیم.