رای دادگاه درباره شکایت مدیرعامل بانک پارسیان باید با تامل صادر شود

گروه بازار پول- رییس دیوان عدالت اداری گفت: شکایت مدیرعامل پارسیان مربوط به مسائل اقتصادی است و از ظرافت برخوردار است، بنابراین نیاز به بررسی‌های کارشناسی داشته و قاضی باید با تامل رای دهد. علی رازینی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در خصوص مراحل رسیدگی دیوان عدالت اداری به شکایت عبدا... طالبی مدیرعامل بانک پارسیان گفت: هنوز حکم صادر نشده است و لایحه دفاعیه بانک مرکزی چند روز قبل تازه واصل شده است. وی در پاسخ به این پرسش که حکم پرونده مدیرعامل پارسیان کی صادر می‌شود، گفت: نباید قاضی پرونده را وادار به تعجیل کرد بلکه باید با مطالعه و دقت حکم صادر شود. رازینی درباره روال رسیدگی به شکایات در دیوان عدالت اداری یادآور شد: فردی که به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کند، در دو نسخه شکایتش را ارائه می‌کند. یک نسخه نزد دیوان مانده و یک نسخه برای اداره یا سازمان مورد شکایت ارسال می‌شود و اداره مورد شکایت پاسخ خود را در خصوص دلائل شاکی در قالب لایحه ارائه می‌کند. رییس دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: چند روزی است که لایحه بانک مرکزی به دیوان ارائه شده و اکنون قاضی باید دلائل شاکی و دلائل بانک مرکزی را ملاحظه کرده و با بررسی مساله تشخیص دهد شکایت وارد است یا خیر؟

رازینی تصریح کرد: البته چون شکایت مربوط به مسائل اقتصادی است و از ظرافت برخوردار است، طبعا ممکن است نیاز به بررسی‌های کارشناسی داشته باشد، بنابراین قاضی باید با تامل رای دهد. وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان با عجله و شتاب‌زدگی رای داد، اظهار داشت: برای صدور رای دیر نشده و ما نیز بنا نداریم به دادگاه‌ فشار بیاوریم که با عجله رای داده و منجر به تضییع حقی شویم.

خبرنگار فارس از رازینی پرسید: با توجه به جهت‌گیری‌های سیاسی درباره پرونده مدیرعامل پارسیان آیا دیوان عدالت اداری استقلال رای خود را در این زمینه حفظ خواهد کرد؟

رازینی پاسخ داد: دیوان عدالت اداری بخشی از قوه قضائیه است و کار قوه قضائیه نیز بر اساس قانون است، بنابراین آنچه در مطبوعات و در رسانه‌ها مطرح می‌شود، نباید تاثیری در احقاق حق داشته باشد. وی گفت: مطبوعات نباید به یک مساله دامن زده و آن را سیاسی کنند اما ما متاثر از این شرایط رای نمی‌دهیم، قاضی باید مستقل و با توجه به قانون رای صادر کند.