رشد پرداخت اینترنتی توسط کارت‌بانک‌های پارسیان

گروه بازار پول- پرداخت اینترنتی به وسیله کارت‌های الکترونیکی بانکی در سه‌ماه اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است. مجید شکوهی، معاون بازاریابی و فروش شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با اشاره به اینکه هم‌اکنون پرداخت قبوض برق آب و تلفن و به خصوص تلفن‌همراه با استقبال بسیار خوب مردم روبه‌رو شده است، اضافه نمود که سازمان‌های آب، برق، مخابرات و مخابرات سیار همکاری مطلوبی برای افزایش پرداخت وجه قبوض مربوطه از طریق اینترنتی داشته‌اند و با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مناسب و وسیعی که از طریق بانک‌ها و خصوصا شرکت تجارت الکترونیک پارسیان شده است، همه‌روزه شاهد استقبال بیش از پیش مردم برای استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی و پرداخت اینترنتی مواجه هستیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، شکوهی افزود: در همین راستا با سازمان‌های دیگر مثل شرکت گاز، معاونت محترم راهنمایی و رانندگی ناجا و شهرداری‌ها مکاتبات مکرر و مستمری برای تسری خدمات مزبور داشته‌ایم تا مردم بتوانند برای پرداخت قبوض گاز و قبوض جریمه و عوارض و سایر پرداخت‌های شهرداری نیز از طریق اینترنتی اقدام نمایند و منتظر پاسخ مثبت سازمان‌های مزبور هستیم. به عقیده شکوهی راه‌اندازی پرداخت‌های اینترنتی به تدریج می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش مراجعات مستقیم مردم به بانک‌ها و سازمان‌های دولتی، کاهش ترافیک و آلودگی هوا و تسهیل ارائه خدمات عمومی داشته و به شفاف‌سازی انجام امور مالی توسط سازمان‌ها کمک کند.

شکوهی ضمن اشاره به مصوبات و تصمیم‌های خوبی که دولت محترم در جهت فراگیر کردن ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی به مردم اتخاذ نموده است، گفت: مزیت‌های فراگیر نمودن ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی و استفاده از کارت‌های الکترونیکی بانکی و شبکه پذیرندگان کارت، نیاز کشور به حمایت‌های بیش از پیش دولت و سازمان‌های دولتی به خصوص در حوزه اطلاع‌رسانی و انتشار فرهنگ جایگزین کردن کارت با اسکناس را ضروری می‌سازد. شکوهی اعلام نمود که شرکت تجارت الکترونیک پارسیان آمادگی کامل برای همکاری با سازمان‌های دولتی و عمومی به منظور تسهیل پرداخت‌ها از طریق نصب دستگاه‌های کارتخوان یا فراهم کردن امکان پرداخت اینترنتی را دارد و امکانات قابل‌توجهی را برای جهش در فراگیر کردن آن ایجاد کرده است.