طرح نقل و انتقال وام مسکن در بورس در دستور کار قرار گرفت

مدیر روابط‌عمومی بانک مسکن گفت: بانک مسکن برای استقبال هرچه بهتر از حساب سپرده‌گذاری تسهیلات مسکن و اوراق حق‌تقدم (نقل و انتقال امتیاز مسکن) بررسی خرید و فروش این اوراق را در بورس در دستور کار خود قرار داده است. محمود قهاری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: بانک مسکن در حال بررسی خرید و فروش اوراق حق تقدم در بورس است و چنانچه از حساب سپرده‌گذاری تسهیلات مسکن استقبال شود، بانک مسکن برای اینکه نقل و انتقال امتیاز مسکن قیمت واقعی خود را به دست بیاورد و وجهه قانونی به خود بگیرد آن را در بورس عرضه خواهد کرد. وی با بیان اینکه ترغیب و استقبال از حساب سپرده‌گذاری تسهیلات مسکن جزو راهکارهای اصلی بانک مسکن است، افزود: خرید و فروش وام‌های مسکن در حال حاضر در بنگاه‌های معاملات ملکی انجام می‌شود و یک کار غیرقانونی محسوب می‌شود اما دارنده این اوراق می‌تواند این اوراق و امتیاز وام مسکن خود را تا سقف ۲۰میلیون تومان به متقاضی وام انتقال دهد. قهاری با اشاره به اینکه انتقال وام به نام متقاضی اوراق تغییر نام پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: حساب سپرده‌گذاری تسهیلات مسکن یک حساب کوتاه مدت با ۸‌درصد سود کوتاه مدت است که دارنده حساب می‌تواند علاوه بر این سود از اوراق حق‌تقدم هم استفاده کند.

وی افزود: بانک مسکن به شعب خود اعلام کرده که هر شعبه بر اساس میانگین مانده حساب سپرده‌گذاری تسهیلات مسکن به ۴۵‌درصد صاحبان حساب گواهی اوراق حق تقدم پرداخت شود، بنابراین افرادی که بالاترین امتیاز را در شعبه دارند ۴۵‌درصدشان می‌توانند از گواهی اوراق حق تقدم استفاده کنند.

مشاور مدیرعامل بانک مسکن گفت: بانک مسکن برای افراد حقوقی که قصد سرمایه‌گذاری بیشتر در حساب سپرده‌گذاری تسهیلات مسکن دارند شرایطی را ایجاد کرده است که این افراد حقوقی با واریزکردن ۱۰۰میلیون تومان به این حساب دیگر بحث بالاترین امتیاز از بین می‌رود و این گواهی پس از گذشت ۶ماه از افتتاح حساب به آنها ارائه می‌شود.