گروه بازارپول- مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت گفت: این بانک در تامین امنیت بانکداری الکترونیک و رفع دغدغه‌های فکری مشتریان، گام‌های اساسی برداشته است. علیرضا لکزایی اظهار داشت: براساس استاندارد‌های بین‌المللی برای مدیریت لحظه‌ای ارتباطات بین مشتریان و سایت اینترنتی بانک ملت، از یک قفل امنیتی استفاده شده است و هرگونه نقل و انتقال وجوه در سایت از سوی هر شخصی ثبت می‌شود و قابل پیگیری و شناسایی است.

وی استفاده از دیواره‌های آتش در مسیر شبکه‌هایی که دسترسی به سایت بانک را فراهم می‌کند، از دیگر اقدامات امنیتی بانک ملت عنوان کرد و افزود: ملاحظات امنیتی و ایمنی لازم در طراحی نرم‌افزار مورد استفاده صورت گرفته است.لکزایی با اشاره به نصب نرم‌افزار‌های جانبی مانیتورینگ در بانک ملت، ادامه داد: بدین ترتیب مراجعات غیرمعمول به فایل حساب‌های یک مشتری به صورت فوری گزارش می‌شود و برای اطمینان از انجام صحیح عملیات از سوی صاحب حساب، از سوی بانک با وی تماس گرفته می‌شود.

وی به وجود یک کنترل فیزیکی دیگر برای حفاظت از شبکه اینترنتی بانک ملت اشاره کرد و گفت: کسانی که می‌خواهند به سایت بانک مراجعه کنند در صورتی مجاز به انجام این کار خواهند بود که از کانال ISP‌های مجاز ایرانی وارد فضای اینترنت شوند.

به گفته مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت، چنانچه کسی از طریق ISP‌های بدون مجوز از شرکت مخابرات ایران وارد شبکه اینترنت شود در دیواره‌های امنیتی، اجازه ورود اولیه به سایت بانک به او داده نخواهد شد.

وی با بیان این نکته که بانک ملت مشاوران قوی دارد که به صورت مستمر،‌ استاندارد‌های امنیتی را ارتقا می‌دهند، تاکید کرد: هم‌اکنون آخرین فناوری‌های بین‌المللی حوزه امنیت در این بانک مورد استفاده قرار گرفته است.

لکزایی با اشاره به اینکه درجه ریسک‌پذیری بانک‌ها در حوزه امنیت مالی و اطلاعات مشتریان و حساب‌ها، صفر است، تصریح کرد: بانک ملت به هیچ‌وجه ریسک امنیتی را نمی‌پذیرد.