گروه بازارپول- «موسسه اعتباری بخش تعاون طی مهرماه سا‌ل‌جاری نزدیک به ۱۹۴میلیارد ریال تسهیلات اعتباری را در اختیار بیش از ۲۴۹۳اتحادیه، شرکت تعاونی و اعضای تعاونی‌ها قرار داد.» صندوق تعاون کشور در چارچوب سیاست‌های اعتباری مبنی بر حمایت از اتحادیه‌ها، شرکت‌های تعاونی و اعضای تعاونی و گسترش چتر حمایتی این موسسه از متقاضیان تسهیلات اعتباری بخش تعاون و با هدف کمک به ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات و محصولات تعاونی‌ها و افزایش سهم این بخش در اقتصاد ملی و همچنین زمینه‌سازی برای ایجاد اشتغال جدیدی و حفظ اشتغال موجود نزدیک به ۱۹۴میلیارد ریال تسهیلات اعتباری را در بخش‌های مختلف اقتصادی اعم از کشاورزی، صنعت و معدن، خدمات و بازرگانی در یک ماه مهر پرداخت کرد.

در طی مهرماه سال‌جاری ۲۴۹۳ اتحادیه، شرکت‌های تعاونی و اعضای تعاونی‌ها در بخش‌ها و زیربخش‌های مختلف اقتصادی جهت تامین نیازهای سرمایه در گردش و سرمایه‌گذاری ثابت با حداقل نرخ سود ۱۱درصد و حداکثر نرخ سود ۱۴درصد از تسهیلات اعتباری این موسسه بهره‌مند شده‌اند. شایان ذکر است که صندوق تعاون تنها موسسه اعتباری اختصاصی صددرصد دولتی بخش تعاون است که با ۳۰سرپرست و نزدیک به ۳۰۰شعبه و باجه در سطح کشور مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی می‌باشد و این موسسه در پرداخت تسهیلات اعتباری به متقاضیان بخش تعاون در مقایسه با سیستم بانکی و سایر موسسات اعتباری، بیشترین سهم را برخوردار است. به نحوی که علاوه بر دارابودن بیشترین سهم در پرداخت تسهیلات اعتباری به شرکت‌های تعاونی، بیشترین میزان انتظارات متقاضیان بخش تعاون نیز متوجه این موسسه است.

گفتنی است که در صورت تغییر وضعیت این موسسه و ورود آن به مرحله جدیدی از خدمات‌رسانی، می‌توان امکان بهتری را برای این موسسه در رفع نیازهای مالی متقاضیان و پاسخگویی بهتر و مناسب‌تر به تعاونگران فراهم ساخت.