فاطمه بهادری- مانده حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک تجارت از ۶هزار و ۹۲۴میلیارد ریال در پایان اسفندماه سال گذشته به ۸هزار و ۵۰۰میلیارد ریال در پایان شهریور‌ماه امسال افزایش یافته که از رشدی ۲۳درصدی در شش ماه اول امسال برخوردار بوده است. محمد آخرتی، مدیر امور مناطق بانک تجارت در مراسم قرعه‌کشی مرحله اول از بیست و هفتمین دوره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز این بانک ضمن بیان این مطلب گفت: بانک تجارت با دارا بودن ۲هزار و ۵ شعبه، افتخار می‌کند که با یکی از بهترین سیستم‌های انفورماتیکی در خدمت مشتریان باشد.

وی تصریح کرد: در همه زمینه‌ها و زیرمجموعه‌های اقتصادی، شاهد حضور پررنگ بانک‌ها هستیم. وظیفه بانک‌ها نیز جذب و مدیریت منابع و اعطای تسهیلات است. یکی از منابع بانک قرض‌الحسنه‌ها هستند که دست بانک‌ها را برای اعطای تسهیلات باز می‌گذارد.

آخرتی با تاکید بر اینکه هر کدام از بانک‌ها برای جذب منابع به گونه‌ای عمل می‌کردند اظهار داشت: اما به این نتیجه رسیدیم که منابع A ریالی کل سیستم بانکی بدون تغییر در حجم به صورت سرگردان در بانک‌ها جریان دارد.

وی ادامه داد: لذا سعی شد تا اهداف گم نشود و به سمتی می‌رویم که رضایت بیشتر مشتریان را تامین کنیم.مدیر امور مناطق بانک تجارت اظهار داشت: براساس مصوبه هیات‌مدیره بانک تجارت در این مرحله که حساب‌های پس‌انداز تا پایان شهریور‌ماه سال‌جاری را شامل می‌شد، بیش از ۱۲۰میلیارد ریال جایزه به مشتریان اهدا شد.

وی حساب‌های حائز شرایط شرکت در قرعه‌کشی نیمه اول امسال را بیش از ۵میلیون و ۹۵۹هزار فقره اعلام کرد و گفت: جمع کل امتیازهای در نظر گرفته شده برای حساب‌های مذکور در ازای هر پنجاه‌هزار ریال در هر روز بیش از ۲۹میلیارد بود.آخرتی افزود: طبق قانون، جوایز قرعه‌کشی باید ۵درصد از حائزین شرایط را شامل شود که بانک تجارت بیش از این میزان را به جوایز اختصاص داده است.وی با بیان اینکه کمترین میزان امتیازها مربوط به شعبه مستقل تهران با ۹۵میلیون امتیاز بود، گفت: بالاترین امتیازها مربوط به استان فارس با بیش از یک‌میلیارد و ۶۱۰ امتیاز بود.

آخرتی با اشاره به دو عامل رقم و مبلغ و ماندگاری برای امتیازدهی به حساب‌های قرض‌الحسنه تصریح کرد: بانک تجارت قصد دارد به ماندگاری حساب‌ها بیش از پیش امتیاز دهد تا بدین گونه هر خانواده‌ای با توجه به توان خود حساب قرض‌الحسنه خود را حفظ کند.

وی ادامه داد: برای مثال شاید ۵۰۰هزار ریال برای کسی زیاد نباشد که به این صورت دین خودمان را به مردم ادا می‌کنیم.

آخرتی گفت: از ابتدای مهر ماه سال جاری امتیازدهی به حساب‌های قرض‌الحسنه بانک تجارت افزایش یافته است.

مراسم قرعه‌کشی مرحله اول از بیست‌وهفتمین دوره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک تجارت در روز جمعه ۱۹ آبان ماه و با حضور نمایندگانی از دادستانی کل کشور، شورای عالی بانک‌ها بانک مرکزی و قائم مقام بانک تجارت برگزار شد.در این دوره جوایزی همچون ۴۲۷ کمک هزینه مسکن یک هزار و ۴۲۷ کمک هزینه لوازم خانگی و یک هزار و ۴۲۷ کمک هزینه ازدواج و جهیزیه به ترتیب با ارزشی برابر ۵۰، ۱۲ و ۱۰میلیون ریال بر مبنای عدد ۹۵میلیون و ۵۳۹هزار و ۳۹۵ قرعه کشی شد. در عین حال ۲هزار و ۲۴ کمک هزینه سفر حج و زیارت به مبلغ ۶میلیون ریال، یک هزار و ۴۲۷ کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به ارزش سه میلیون ریال از جمله جوایز معنوی دیگر بانک تجارت بود.

این دوره قرعه‌کشی بانک تجارت دو جایزه ۱۲۴هزار و ۲۷۰هزارتایی جایزه نقدی به ترتیب به ارزش ۲۰۰هزار و یکصد هزار ریال را نیز شامل می‌شد. در کل تعداد ۴۰۰هزار و ۷۳۲ جایزه این دوره قرعه‌کشی بانک تجارت به مبلغ ۱۲۰میلیارد و ۹۶۹میلیون ریال بود که برندگان با استفاده از عدد گام مشخص شدند. اسامی برندگان تا پایان هفته جاری در سایت بانک به نشانی www.tejarat-bank.com قابل مشاهده است.