گروه بازار پول - بانک کارگشایی طی هفت ماه گذشته شاهد رشد ۱۲درصدی درآمد و سود نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است. علی عادلی، رییس بانک کارگشایی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عملکرد هفت ماه این بانک در سال جاری گفت: در این مدت تعداد ۳۴۳هزار و ۵۶۷ فقره قرض‌الحسنه پرداخت کرده است. تعداد وام‌های وصولی نیز ۳۹۰هزار و ۱۳۹فقره بوده است.

به گفته وی مبلغ تسهیلات پرداختی این بانک در مدت ذکر شده ۴۵۷‌میلیارد و ۵۵۴‌میلیون و ۶۲۵‌هزار ریال بوده است، در عین حال مبلغ تسهیلات وصولی ۴۲۹‌میلیارد و ۸۵۰‌میلیون و ۵۸‌هزار ریال بوده است.

وی ادامه داد: از نظر تسهیلات پرداختی سال گذشته ۱۰‌درصد و از نظر تسهیلات وصول شده ۹/۸ درصد، از نظر تعداد وام‌های پرداختی ۶/۶‌درصد و از نظر تعداد وام‌های واریزی دو ‌درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل ایجاد شده است.

عادلی با بیان اینکه طی هفت ماه گذشته بانک کارگشایی از نظر درآمدی، هزینه‌ای و سود و زیان نیز ۱۲‌درصد نسبت به مدت مشابه درآمد و سود کسب شده رشد داشته است، تصریح کرد: صندوق‌های امانات این بانک نیز در مهر ماه گذشته تغییر زیادی نداشته است، البته نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد صندوق‌های امانات تحت اجاره ۲۰‌درصد رشد داشته است و ودیعه‌های گرفته شده ۱۷‌درصد و کارمزد گرفته شده برای صندوق‌های امانات تحت اجاره ۱۰‌درصد رشد داشته است.

به گفته وی ۱۰ آبان ماه امسال مصادف با هشتاد و یکمین سالگرد تاسیس بانک کارگشایی بوده است.