از اسفندماه سال گذشته تا دهم آبان‌ماه امسال ۳۶۴‌هزار و ۱۲۸ طرح زودبازده اقتصادی به بانک‌ها معرفی شده، که از این تعداد ۱۷۵‌هزار و ۸۹۳ طرح مورد تایید بانک‌ها قرار گرفته و در این راستا ۱۱۲‌هزار و ۲۷۹ طرح نیز بانک‌ها قرارداد منعقد کرده‌اند. به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت کار و امور اجتماعی پیش‌بینی می‌شود با پرداخت ۱۶۸‌هزار و ۶۵۴‌میلیارد ریال به طرح‌هایی که تاکنون به بانک‌ها ارجاع شده است، یک‌میلیون و ۱۷۸‌هزار و ۳۳۹ نفر مشغول به کار شوند.

تاکنون نیز بانک‌ها مبلغی حدود ۳۶‌هزار و ۴۸۱‌میلیارد ریال قرارداد منعقد کرده‌اند و ۲۷‌هزار و ۳۷۶‌میلیارد ریال نیز به متقاضیان پرداخت شده است که با این رقم تاکنون ۳۸‌هزار و ۱۴۲ طرح به بهره‌برداری رسیده و ۱۱۰‌هزار و ۳۹۹ شغل ایجاد شده است.

براساس این گزارش، نسبت مبلغ قراردادهای منعقد شده به کل تسهیلات ۰۹/۱۶‌درصد و نسبت مبلغ پرداخت شده به کل تسهیلات ۰۷/۱۲‌درصد بوده است. همچنین تاکنون ۰۴/۷۵‌درصد از تسهیلات مبالغ قرارداد‌های منعقد شده پرداخت شده است.

میانگین اعتباری قرارداد‌های منعقد شده با بانک‌ها ۳۲۰میلیون ریال و نسبت قرارداد‌های منعقد شده به طرح‌های تایید شده از سوی بانک ۸/۶۳‌درصد بوده است.

همچنین، میانگین اشتغال پیش‌بینی شده در قراردادهای منعقد شده طرح‌های زودبازده اقتصادی با بانک‌ها سه نفر به ازای هر بنگاه است. سرانه اعتباری اشتغال در قراردادهای منعقد شده نیز ۱۰۸میلیون ریال برآورد شده است. تاکنون نسبت اشتغال ایجاد شده به اشتغال پیش‌بینی شده در قراردادهای منعقد شده ۶۷/۳۲‌درصد و نسبت طرح‌های به بهره‌برداری رسیده به طرح‌های تایید شده ۶۸/۲۱‌درصد بوده است.