معاون مالی و اداری بانک سامان گفت: بهتر است ساعت کار بانک‌ها به حالت اول بازگردانده شود.

فرید ضیاءالملکی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: تغییر ساعت کار بانک‌ها تاثیری در کاهش بار ترافیک شهر ندارد و تنها باعث ایجاد نارضایتی مشتریان بانک‌ها شده است. وی تصریح کرد: شعب بانک‌ها در تمامی نقاط شهر پراکنده‌اند و در هر خیابان‌ چند شعبه فعالیت دارند، بنابراین نیاز نیست که فردی برای انجام کار بانکی خود از یک نقطه شهر به نقطه دیگر برود و سبب سنگین‌تر شدن ترافیک شود.

ضیاءالملکی اضافه کرد: تغییر ساعت کار بانک‌ها تاثیری بر فعالیت‌های آنها ندارد هر چند کار این موسسات را فشرده‌تر کرده و باعث می‌شود کاری که طی ۲ساعت انجام می‌دادند را به ناچار ظرف مدت نیم‌ساعت انجام دهند. وی در مورد این سوال که تغییر ساعت کار بانک‌ها تاچه حد در ازدحام ایجاد شده در این مراکز پس از تعطیلات عید فطر اثر گذار بود؟

پاسخ داد: تعطیلات تاثیری نداشت، اما از آنجایی که بدون برنامه‌ریزی اعلام شد مردم در تامین نیازهای پولی خود در ایام تعطیل با مشکل مواجه شدند و به دلیل تعطیلی عملیات پول‌گذاری در خودپردازها متوقف شد.

ضیاءالملکی اضافه کرد: با بازگشایی بانک‌ها مردم برای دریافت پول در ساعات اولیه هجوم آوردند و این روند سبب ایجاد ازدحام شد.

معاون مدیرعامل بانک سامان تاکید کرد: باتوجه به بی‌تاثیر بودن تغییر ساعت کار بانک‌ها در ترافیک شهر بهتر است با پایان دوره آزمایشی طرح ساعت کار به حالت اول بازگردانده شود.

هیات دولت با هدف کاهش بار ترافیک سنگین تهران تغییر ساعت کار بانک‌ها و مدارس را از اول مهرماه تصویب کرد،اما این امر سبب بروز مشکلاتی برای سیستم بانکی شده است که ازدحام بانک‌ها از جمله عمده‌ترین آنها است.