رییس پلیس راهنمایی و رانندگی، گفت: تا پایان سال، باید اقدامات و حرکاتی صورت گیرد که بیمه شخص ثالث برای کلیه خودروها اجباری شود. سردار محمد رویانیان، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی، در گفت‌‏وگو با ایلنا، گفت: شرکت بیمه، متولی نصب برچسب بیمه شخص ثالث روی خودروها است و پس از نصب برچسب، پلیس خودروهای فاقد بیمه را کنترل خواهد کرد. وی، افزود: بعد از اجرای طرح نصب برچسب، پلیس خودروهای فاقد برچسب را متوقف کرده و صاحب آن را وادار به بیمه‌‏کردن خودرو می‌‏کند.

رویانیان با اشاره به اینکه خدمات به خودروهای دارای بیمه شخص ثالث ارائه می‌‏شود، خاطرنشان کرد: در زمان شماره‌‏گذاری و ارائه خدمات به خودروها، بیمه شخص ثالث آنها را کنترل می‌‏کنیم و در صورت نداشتن بیمه، مدارک آنان را تحویل خواهیم گرفت. وی افزود: مدارک خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث بعد از اقدام به بیمه خودرو به مالکان خودرو بازگردانده می‌‏شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی یادآور شد: پلیس برای کنترل بیمه شخص ثالث خودروها مشکلی ندارد، اما اقدام ما منوط به نصب برچسب بیمه روی خودروها است. وی افزود: تبدیل بیمه ناقص به تکمیلی، از اقدامات مناسبی بوده که در بحث بیمه خودروها صورت گرفته است.