مجلس نامه‌ای با عنوان تقاضای بازگشت ساعت کاری شعبه بانک ملی مجلس به حالت اولیه را به اداره امور شعب مرکزی این بانک ارسال کرده است و بررسی روی این درخواست با ارائه به هیات مدیره آغاز می‌شود. حسینعلی شکیبایی، کارشناس مطالعات سازمانی اداره امور شعب مرکزی بانک ملی، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نامه مجلس مبنی بر درخواست کاهش ساعت کار شعبه این بانک در مجلس به ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح توضیح داد: نامه مربوطه به این اداره ارسال شده است و به هیات مدیره بانک برای تصمیم‌گیری ارسال می‌شود.

وی اظهار کرد: در این نامه رسمی‌ عنوان شده ساعت کاری شعبه مجلس به هفت و ۳۰ دقیقه صبح برگردد که تا مجوز رسمی‌ از هیات مدیره بانک ملی دریافت نشود، اجازه آغاز فعالیت این شعبه در این ساعت صادر نمی‌شود.

به گفته او برای این امر تاییدیه هیات‌مدیره بانک ملی لازم است به طوری که نامه به اداره مرکزی گزارش و پروسه اخذ مجوز از هیات مدیره طی می‌شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر بعد از ظهر هر روز یک ساعت کشیک است، خاطرنشان کرد: احتمال دارد به جای ۱۵ و ۳۰ دقیقه تا ۱۶ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر، برای کشیک ابتدای وقت آغاز به کار در نظر گرفته شود.

شکیبایی با اشاره به اینکه ارباب رجوعان شعبه مجلس بانک ملی، نمایندگان مجلس و کارکنان اداری و غیر اداری مجلس هستند، تاکید کرد: این شعبه بر خلاف سایر شعب دری ندارد و همیشه باز است، امنیت شعبه نیز به عهده مجلس است، به همین دلیل با ورود کارمند به شعبه، خدمات لازم به نمایندگان ارائه خواهد شد. این اقدام از کانال رسمی‌ نیست چراکه شعبه مذکور نیز فعالیت رسمی‌ خود را از ساعت ۹ صبح آغاز و تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه فعالیت می‌کند.

نامه مجلس به ریاست اداره امور شعب مرکزی بانک ملی به شرح زیر است: «با اجرای طرح جدید ساعت کار بانک‌ها، شعبه محلی نیز لاجرم بر این اساس عمل کرده و ساعت ۹ آغاز به کار می‌کند. در این مدت ازدحام بیش از حد مراجعان به این شعبه اعم از نمایندگان، کارکنان و افراد غیر مجلسی منجر به ایجاد وقفه در کار مجلس شده است و و به جهت خدشه‌دار شدن امور حفاظتی نگرانی‌هایی را فراهم آورده است. اقتضا دارد ترتیبی اتخاذ فرمایید با بازگشت ساعت کار این شعبه به حالت اولیه برای رفع مشکل اقدام عاجل مبذول شود.»

رییس اداره امور شعب مرکزی بانک ملی اظهار نظر کرد که ممکن است با این درخواست موافقت شود، اگر هم این ساعت به هفت و ۳۰ دقیقه کاهش یابد ساعت پایان کار به ترتیب قبلی باقی خواهد ماند.