گروه بازارپول- وام ازدواج صندوق مهر رضا (ع) برای هر یک از زوجین به یک‌میلیون تومان افزایش یافت. عادل دیانت‌پور، مدیر تسهیلات صندوق مهر امام رضا (ع)، در گفت‌وگو با ایسنا توضیح داد: از اعتبار یک‌میلیون تومان، ۵۰۰هزار تومان از سوی صندوق مهر امام رضا (ع) و مبلغ ۵۰۰هزار تومان از سوی بانک ملت تامین می‌شود. وی اضافه کرد: ۵۰۰هزار تومان سهم بانک ملت از طریق رسوب مبالغی است که صندوق مهر امام رضا (ع) در حساب خود در بانک ملت نگهداری کرده است.

او مبلغ اعتبار وام ازدواج را ۳۲۰میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۶۰میلیارد تومان از این مبلغ در حساب صندوق در بانک ملت نگهداری می‌شود که رسوب این پول، درآمد بسیار بالایی را ایجاد می‌کند بدین ترتیب طبق توافق‌های به عمل آمده بابت سود سپرده این پول نزد بانک ملت قرار شد ۵۰۰هزار تومان نیز از سوی این بانک به زوجین اعطا شود. به گفته دیانت‌پور صندوق مهر امام رضا (ع)، وام ازدواج را افزایش نداده است فقط این امتیاز از بانک ملت برای رفاه حال زوجین اخذ شده است.

وی با بیان اینکه هر یک از زوجین با مراجعه به بانک، برای مبلغ یک‌میلیون تومان سفته ارائه می‌دهند، خاطرنشان کرد: مبلغ یک‌میلیون تومان بعد از گذشت مهلت مقرر از سوی بانک ملت پرداخت می‌شود.

او از آغاز این توافقات با بانک کشاورزی در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد: قرار است ۱۶۰میلیارد تومان مابقی اعتبار موجود در بودجه وام ازدواج بعد از پرداخت خزانه، نزد بانک کشاورزی نگهداری شود و برای این مبلغ نیز ۵۰۰هزار تومان از سوی این بانک به مبلغ ۵۰۰هزار تومان صندوق مهر امام رضا (ع) برای هر یک از زوجین اضافه شود.

وی دلیل این امر را بیشتر بودن شعب بانک کشاورزی در شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: به دلیل آنکه بیشتر متقاضیان وام ازدواج روستایی هستند، خدمات بهتری بدین ترتیب به آنها ارائه می‌شود.

دیانت‌پور با اشاره به اینکه پرداخت وام ازدواج آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر واجدان شرایط دریافت وام ازدواج به بانک ملت معرفی شده‌اند.

به گفته او دریافت‌کنندگان وام ازدواج بیش از ۳۰هزار نفر هستند.