اخبار ضد و نقیض در مورد وام 18میلیون تومانی مسکن

فاطمه بهادری- آخرین مهلت پرداخت وام مسکن ۱۸میلیون تومانی از سوی بانک مسکن ۳۰آبان ماه سال‌جاری اعلام شده است. تمدید این وام از سوی بانک مسکن منوط به جلسه‌ای است که پس از بارها تشکیل‌نشدن قرار بوده روز گذشته برگزار شود و طی آن در این خصوص تصمیم‌گیری شود. البته براساس شنیده‌ها این خبر تکذیب شد.

اما منابع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد اظهار داشتند که ارائه وام مشارکت مدنی به کلی متوقف شده است.

این منابع همچنین از صورت‌جلسه‌ای خبر دادند که در آن توقف اعطای وام مسکن ۱۸میلیونی به‌دلیل کمبود منابع بانک از مهم‌ترین گزینه‌های حاضران خواهد بود.

البته تعدادی از مشتریان بانک‌ها پس از مراجعه به شعب بانک مسکن با عدم پرداخت وام ۱۸میلیونی روبه‌رو شدند.

این در حالی است که خبرگزاری فارس نیز به نقل از یک منبع آگاه از تمدید این وام برای سه ماه دیگر خبر داد. اما به‌طور مسلم کمبود منابع بانک موجب توقف ارائه وام مشارکت مدنی شده است.

چنانکه در گزارش خبرگزاری مهر نیز بر این مطلب تاکید شده است. اگر وام ۱۸میلیونی مسکن تمدید هم شود، باید گفت، مدت زمان دریافت وام افزایش خواهد یافت به گونه‌ای که در حال حاضر مدارک متقاضیان در برخی شهرستان‌ها، با وجود گذشت یک ماه از ارائه تقاضای خود، ارزیابی نشده‌اند و هنوز مطمئن نیستند که می‌توانند با سند خود این وام را دریافت کنند.

همچنین در گزارش خبرگزاری فارس از ارائه پیشنهاد افزایش وام مسکن تا ۲۰میلیون تومان به بانک‌مرکزی خبر داده شده که با توجه به کمبود منابع بانک در خور تامل است.

به گزارش این خبرگزاری بانک مسکن پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن (بدون سپرده) را تا سقف ۲۰میلیون تومان به بانک‌مرکزی ارائه کرده است تا بدین ترتیب وام مسکن (بدون سپرده) از شش به هشت میلیون تومان افزایش یابد و بنابراین گزارش بانک مسکن خواسته است تا سقف وام مسکن (با سپرده) که ۱۲میلیون تومان است به ۱۸میلیون تومان و ۱۸میلیون تومانی که ۶میلیون تومان آن بدون سپرده پرداخت می‌شود ۲۰میلیون تومان افزایش یابد.

صحت همه این شنیده‌ها و اخبار ضد و نقیض در جلسه مطبوعاتی امروز (یکشنبه) حسن کاری مدیرعامل بانک مسکن با خبرنگاران رسانه‌ها مشخص می‌شود.