گروه بازارپول- به زودی شعبه بانک توسعه صادرات ایران در کاراکاس پایتخت ونزوئلا افتتاح می‌شود. به گزارش روابط عمومی ‌بانک توسعه صادرات، هدف از تاسیس این شعبه دسترسی بهتر به بازار بالقوه مالی در آمریکای لاتین، تسهیل و توسعه جریان‌های مالی، حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشترک و حمایت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی و کالاهای ایرانی به این منطقه است.

اطلاعیه بانک توسعه صادرات ایران می‌افزاید: در این خصوص موافقت اصولی اولیه از سوی سازمان نظارت بر بانک‌ها و موسسات مالی ونزوئلا (SUDEBAN) و بانک مرکزی این کشور و همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران اخذ گردیده است و هم اکنون نیز این بانک منتظر دریافت مجوز تاسیس از جانب مقامات بانکی ونزوئلا می‌باشد تا به محض صدور، نسبت به افتتاح شعبه اقدام نماید. در این اطلاعیه تصریح شده است: این اقدام بانک توسعه صادرات ایران در راستای گسترش روابط ایران و ونزوئلا و بر اساس اهداف بلند مدت بانک، به منظور گسترش ارتباطات بانکی و بازرگانی با کشورهای طرف قرارداد جمهوری اسلامی ‌ایران صورت گرفته است. همچنین تاسیس شعبه بانک، در سفر اخیر آقای دکتر احمدی نژاد به ونزوئلا مورد تاکید روسای محترم جمهور دو کشور قرار گرفته بود. گفتنی است ونزوئلا دومین کشور بعد از قزاقستان خواهد بود که بانک توسعه صادرات ایران در آنجا اقدام به راه‌اندازی شعبه می‌نماید.

خاطر نشان می‌سازد، دفتر نمایندگی بانک توسعه صادرات ایران در قزاقستان نیز به مدت سه سال است که در آلماتی فعالیت می‌کند و با برطرف شدن موانع اداری، این دفتر به شعبه دائمی‌تبدیل خواهد شد. در پایان این گزارش آمده است: محل شعبه بانک توسعه صادرات ایران در ونزوئلا، نیز تعیین شده و اقدامات لازم در خصوص تجهیز شعبه نیز در حال انجام است.