هیات وزیران براساس پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و با استناد به ماده ۱۳ قانون برنامه چهارم توسعه، آیین‌نامه اجرایی این ماده را در مورد تامین تسهیلات مالی خارجی اصلاح کرد. به گزارش روابط عمومی‌ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، براساس این تصویب‌نامه به منظور تسهیل در فرآیند امور مربوط به تامین تسهیلات مالی خارجی واحد اجرایی متناسب با موضوع در سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ایجاد تا با همکاری هیات راهبری تامین منابع مالی خارجی در آن سازمان امکان استفاده سریع و به موقع متقاضیان از تسهیلات ذکر شده را در چارچوب قانونی، قرارداد‌ها و توافقنامه‌های مربوط فراهم کند.

به موجب این تصویب‌نامه، همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۱۰۶ قانون برنامه چهارم توسعه و نیز تمام اشخاص غیر دولتی که مجاز به استفاده از تسهیلات مالی خارجی به طریق فاینانس با تضمین دولت هستند باید درخواست استفاده از تسهیلات را به همراه اطلاعات، اسناد و مدارک لازم به سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ارسال کنند.

در مورد طرح‌های بخش دولتی، دبیرخانه شورای اقتصاد مستقر در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است این گونه طرح‌ها را با قید فوریت و خارج از نوبت در دستور کار شورای اقتصاد قرار داده و ظرف سه روز پس از تصویب، مراتب را به متقاضی، بانک مرکزی، دستگاه اجرایی و هیات راهبری تامین منابع مالی خارجی اعلام کند. بانک مرکزی نیز حسب مورد، موظف است ظرف هفت روز قرارداد مربوط را با دستگاه اجرایی منعقد کند.