ارائه بیمه‌های تکمیلی بازنشستگی کارکنان از سوی بیمه سامان

باجه‌های بیمه سامان به زودی در شعب بانک سامان راه‌اندازی می‌شود گروه بازارپول- کودکان تحت سرپرستی کانون خیریه کارآفرینان مهر تحت پوشش بیمه عمر و تشکیل سرمایه بیمه سامان قرار گرفتند.

بیمه و بانک سامان به همراه کانون خیریه کارآفرینان مهر به صورت مشارکت حق بیمه ۱۵۰هزار تومانی هر کودک را می‌پردازند و این گروه پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی سرمایه اولیه‌ای برای شروع فعالیت زندگی جدید خود در دست دارند.

احمدرضا ضرابیه، مدیر فناوری و توسعه بیمه سامان در این خصوص گفت: بیمه سامان خشنود است که در دومین همکاری خود با بانک سامان بیمه‌نامه‌های عمر و تشکیل سرمایه را برای کودکان تحت‌سرپرستی کانون خیریه صادر کرده است.

وی با یادآوری اینکه بیمه سامان در مرحله اول دارندگان حساب‌های قرض‌الحسنه بانک سامان را تحت‌پوشش قرار داد، گفت: توسعه بیمه‌های عمر در بیمه سامان در راستای سیاست‌های وزیر اموراقتصادی و دارایی و رییس کل بیمه مرکزی ایران و تاکید آنان بر گسترش بیمه‌های زندگی صورت می‌گیرد.

او همچنین از سرویس‌دهی شعب بانک سامان به عنوان مشاوران مالی، بیمه‌ای، بازار سرمایه و خدمات ارزی خبر داد. به گفته ضرابیه، از ماه آینده باجه بیمه سامان در مرحله اول در ۲۰ شعبه و به تدریج در تمامی شعب این بانک راه‌اندازی خواهد شد.

فرشته ضرابیه، مدیر روابط عمومی بانک سامان نیز به عنوان نماینده این بانک در مراسم گفت: بیمه‌نامه‌های فوق برای ۷۴ کودک تحت‌سرپرستی این کانون خیریه صادر شده است و از آنجا که امکان ارتقای تعهدات آن وجود دارد، با واریز شدن حق بیمه بیشتر در سال‌های آتی ضمن پوشش نرخ تورم سرمایه بیشتری دست این کودکان را خواهد گرفت.

ضرابیه یادآور شد: طرح دیگر بیمه سامان، بیمه تکمیلی بازنشستگی کارکنان است که در گام اول تمامی کارکنان این بانک تحت‌پوشش بیمه فوق قرار گرفته‌اند.

ابوالحسن صدریه، مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه سامان نیز درخصوص بیمه تکمیلی بازنشستگی کارکنان گفت: در این بیمه‌نامه با پرداخت یک‌ماه حقوقی که کارفرمایان جهت بازخرید و یا بازنشستگی کارمندان خود ذخیره می‌نمایند و با توجه به اینکه این مبلغ باید به منظور تامین منابع لازم برای بازخریدی و بازنشستگی کارکنان کنار گذارده شود، با سرمایه‌گذاری آن در طرح بیمه عمر و رفاه کارکنان علاوه بر تامین منابع برای بازخریدی و بازنشستگی امکان ارائه یک پوشش عمر مناسب نیز به کارکنان فراهم می‌کند.

وی سرمایه فوت این طرح را معادل ۱۸ ماه حقوق کارکنان اعلام کرد و گفت: به نسبت افزایش حقوق این رقم نیز افزایش می‌یابد.

به گفته صدریه حق بیمه سالانه هر یک از کارکنان که توسط کارفرما پرداخت خواهد شد معادل یک‌ماه آخرین حقوق سالانه آنان می‌باشد.

او گفت: افزایش سالانه حق بیمه و سرمایه فوت براساس افزایش سالانه میزان درآمد هر یک از کارمندان خواهد بود.

صدریه با بیان اینکه پرداخت هزینه‌های مرتبط با این طرح به عنوان هزینه‌های قابل قبول شناخته شده و مشمول معافیت مالیاتی برای سازمان‌های مربوط خواهند بود، خاطرنشان کرد: چنانچه کارمند جدیدی استخدام گردد با توجه به آمار ارائه شده از طرف موسسه و همزمان با شروع سایر مزایای استخدامی این بیمه‌نامه نیز برای وی صادر شده. همچنین در صورت ترک خدمت پرداخت از این حساب به عنوان مزایای باز خریدی وی به حساب خواهد آمد.

به گفته وی هر یک از کارکنان قادر خواهند بود معادل ۹۰درصد از اندوخته خود را به عنوان وام دریافت نمایند.

مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه سامان گفت: با توجه به اینکه وجوه قابل سرمایه‌گذاری در این طرح در صندوق ریسک متوسط سرمایه‌گذاری می‌شود، پرداخت حداقل ۱۴درصد سود سالانه توسط بیمه سامان تضمین می‌گردد.

صدریه با اشاره به اینکه طرح بیمه عمر و پس‌انداز بیمه سامان تنها ۳ ماه است که مجوز خود را از بیمه مرکزی دریافت کرده است گفت: تاکنون بالغ بر ۲۰۰ بیمه‌نامه عمر و پس‌انداز صادر شده که طی این مدت کوتاه رقم قابل توجهی است.

خانم گل‌محمدی عضو هیات‌مدیره کانون خیریه کارآفرینان مهر گفت: این کانون از سال ۷۸ با هدف توانمندسازی خانواده‌های خود سرپرست، بی‌سرپرست و بدسرپرست تشکیل شده است.

وی افزود: ۷۴ کودک تحت سرپرستی این کانون به همت بیمه و بانک سامان دارای بیمه‌نامه‌های عمر و تشکیل سرمایه شده‌اند که قطعا در سال‌های آغاز جوانی آنان، می‌تواند سرمایه اولیه برای انتخاب راهی درست باشد.