گروه بازارپول- یک کارشناس پولی‌، بانکی گفت: دولت برای تصمیم‌گیری در خصوص سرنوشت ساعت کار بانک‌ها باید به تشکیل یک هیات کارشناسی قوی اقدام کند که برای تشکیل این هیات کمتر از ۲ ماه وقت باقی است. علی یاسری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهارداشت: سه ماه زمان مناسبی برای تصمیم‌گیری در خصوص تعیین ساعات کاری بانک‌ها در قالب یک مطالعه جامع است.

وی افزود: هیات کارشناسی مذکور باید تاثیر و تبعات و نتایج تغییر ساعت کار بانک‌ها را طی سه ماه بررسی کند و در این روند به شکلی جامع‌، بازتاب اجتماعی و اقتصادی این عمل را بسنجد.

این کارشناس پولی، بانکی گفت: باید بررسی شود که تغییر این ساعت آیا واقعا تاثیری در کاهش بار ترافیک داشته؟ آیا این تغییرات به لحاظ بهره‌وری و کارآیی‌، بحث هزینه‌ها‌، نقدینگی و‌.... تاثیری در وضعیت بانک‌ها داشته است؟

وی افزود: از دیگر سوال‌هایی که هیات مذکور در خلال بررسی‌های دقیق خود باید به آن پاسخ دهد اینکه آیا بار نکات منفی این اقدام بیش از مزایای آن بوده یا برعکس منافع‌اجتماعی آن بر مسائل اقتصادی غالب بود؟

یاسری خاطر‌نشان کرد: دریافت نظرات مردم‌، مسوولان بانکی و سازمان ترافیک و راهنمایی رانندگی و‌... و انجام بررسی‌های همه‌جانبه از جمله مسائلی است که می‌تواند تکلیف مردم و بانک‌ها را پس از سه ماه دوران آزمایشی برای تعیین یک زمان مناسب به لحاظ ساعت کاری مشخص کند.

وی گفت: باید به درستی بررسی شود که بار ترافیک موجود در بانک‌ها مربوط به ساعات اولیه کاری است یا این روند تا پایان ساعات کاری ادامه دارد.

این کارشناس پولی- بانکی گفت:‌ اگر هیات کارشناسی مذکور حکم به ادامه طرح آزمایشی مذکور دهد‌، مردم و بانک‌ها ملزم به تطبیق خود با شرایط موجود خواهد بود‌، هرچند در حال حاضر نیز با گذر یک‌ماه و اندی از اجرای این طرح‌، تا‌حدودی نیز مردم خود را با این شرایط وفق داده‌اند‌، منتها تعطیلات ناگهانی اختلالاتی (‌هرچند به طور مقطعی‌) در این روند به وجود آورد.