بیمه ایران از آتش‌نشانان قدردانی کرد

لیلا اکبرپور- شرکت سهامی بیمه ایران به مناسبت روز آتش‌نشانی (هفتم مهر) برای دومین سال متوالی از ماموران آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قدردانی کرد. این مراسم چهارشنبه شب گذشته با حضور مقامات سازمان‌ آتش‌نشانی، ماموران و فرماندهان عملیات، مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و تنی چند از مدیران بیمه ایران در باشگاه این شرکت برگزار شد و ماموران سازمان آتش‌نشانی هدایایی را به رسم یادبود به همراه بیمه‌نامه‌های عمر و حادثه ۱۰میلیون تومانی از دستان سیدمحمد آسوده مدیرعامل این شرکت بیمه دریافت کردند.

آسوده در این مراسم گفت: ۲ نهاد بیمه ایران و سازمان آتش‌نشانی محصول حفاظت از سرمایه‌های ملی هستند که می‌توانند با همکاری و تعامل با یکدیگر در پیشگیری از بروز حوادث عملکرد مطلوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های پیشگیری کمتر از هزینه‌های درمان و جبران خسارات است افزود: بیمه‌گران با انعقاد قراردادی با بیمه‌گذاران در مقابل حق بیمه‌ای بسیار اندک جبران خسارات سنگینی را متعهد می‌شوند.

مدیرعامل بیمه ایران با یادآوری اینکه هزینه خسارات غیرمستقیم در حوادث به مراتب بیشتر از خسارات مستقیم آن است، ادامه داد: در بخش صنایع خساراتی که از آتش‌سوزی و خطرات تبعی آن ناشی می‌شود توسط بیمه‌گر پوشش داده می‌شود اما خسارات غیرمستقیم اعم از بیکاری کارکنان، عدم سودآوری کارخانه و انجام نشدن تعهدات کارفرما فراتر از ضررهای مستقیم است.

آسوده افزود: جلوگیری از تحقق خسارت‌ها قطعا بهتر از جبران آنها خواهد بود که تردیدی نیست سازمان آتش‌نشانی می‌تواند نقش به‌سزایی را در خدمات ایمنی و مهار خطرات ایفا نماید.

مدیر عامل بیمه ایران گفت: گردهمایی فوق می‌تواند موجب همکاری بیمه ایران و سازمان آتش‌نشانی شود تا این ۲ نهاد با تبادل تجربه و امکانات خود به اهداف متعالی جلوگیری از سوانح دست یابند.

آسوده در خاتمه ضمن اعلام همکاری‌ها و برنامه‌های آموزشی مشترک با سازمان آتش‌نشانی ابراز امیدواری کرد که هر ۲ نهاد در خدمتگزاری به کشور عملکرد مناسبی داشته باشند.

براتی معاون حفاظت پیشگیری سازمان آتش‌نشانی نیز در این مراسم گفت: این گردهمایی صمیمی با بیمه ایران فرصت مناسبی است تا در بحث ایمنی کلانشهری مانند تهران و محورهای مشترک همکاری با یکدیگر بررسی شود.

او با اشاره به حفاظت و پیشگیری، بررسی، تجزیه و تحلیل علل حوادث اظهار داشت:

۲ نهاد بیمه و سازمان آتش‌نشانی می‌توانند در توسعه خدمات‌رسانی و جلوگیری از وسعت دامنه خسارات فعالیت خوبی داشته باشند.

براتی با اشاره به منحنی استاندارد و درجه حرارت در آتش‌سوزی‌ها گفت: شدت حریق در ۳ دقیقه اول کم است که بعد از آن کم‌کم شدت یافته و تمام محیط را به مخاطره می‌اندازد.

او ادامه داد: بنابراین آتش‌نشان‌ها می‌توانند در دقایق اولیه از وسعت حریق جلوگیری کرده و بروز خسارات جانی و مالی را به حداقل برسانند.

براتی یادآور شد: اکنون ماموران آتش‌نشانی ظرف ۵ دقیقه خود را به محل می‌رسانند که با تجهیزات و امکانات می‌توان زمان فوق را به

۳ دقیقه کاهش داد.

معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه این سازمان مانند نهادهای دیگر ردیف بودجه دولتی ندارد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که احداث ایستگاه، خرید امکانات و تجهیزات برای آن هزینه بسیار بالایی برای این سازمان دارد. براتی با اعلام اینکه خود او روزی آتش‌نشان بوده است گفت: آتش‌نشان بودن یکی از پرمخاطره‌ترین شغل‌های دنیا است چرا که افراد با به خطر انداختن جان خود، مال و جان مردم را نجات می‌دهند. در ادامه ۴۰نفر از مدیران، کارکنان و آتش‌نشانان سازمان آتش‌نشانی مورد تقدیر مدیران بیمه ایران قرار گرفتند.