گروه بازار پول - شرکت‌های بیمه، الزامی‌ به استفاده از خدمات ارزیابان خسارت ندارند و اگر تمایل داشته باشند می‌توانند پرونده‌های خود را به آنها ارائه دهند اما تاکنون یک مورد هم اتفاق نیفتاده است. به گزارش ایسنا، فرداد عمیدی، ارزیاب خسارت بیمه در رشته درمان، درباره ارزیابی‌های خود در این رشته از زمان تحویل گواهینامه ارزیاب خسارت از سوی بیمه مرکزی گفت: شرکت‌های بیمه باید پرونده‌های خود را به ارزیابان خسارت ارسال کنند اما تاکنون چنین اقداماتی صورت نگرفته است و شرکت‌های بیمه همچنان از کارشناسان خود استفاده می‌کنند و بیمه مرکزی نیز که با تغییر و تحولات مدیریتی مواجه شده است در این زمینه اقدامی‌ انجام نمی‌دهد.

وی افزود: امتحانات ارزیابان خسارت در دوره سوم و چهارم نیز در بیمه مرکزی برگزار نشده است و از زمان برگزاری آنها مدتی گذشته است در عین حال ثبت نامی‌ برای شرکت در این آزمون‌ها نیز صورت نگرفته است.

او تاکید کرد: تنها اقدامی‌ که ارزیابان خسارت انجام داده‌اند تشکیل انجمن صنفی بوده است. کارهای مقدماتی این انجمن انجام و به زودی ثبت خواهد شد.

عمیدی با اشاره به اینکه بیمه مرکزی که گواهینامه ارزیابان خسارت را اعطا کرده است باید نسبت به اجرای آن نیز اقدام کند، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که رییس جدید بیمه مرکزی هنوز زمانی برای سازماندهی ارزیابان خسارت در نظر نگرفته است. به گفته او شرکت‌های بیمه، الزامی‌ به استفاده از ارزیابان خسارت ندارند در عین حال ۷۰ تا ۸۰‌درصد آنها از نحوه عملکرد و کاربرد ارزیابان خسارت اطلاعی ندارند.

این ارزیاب خسارت اضافه کرد که باید از بیمه مرکزی پرسید که دلیل برگزاری امتحانات و اعطای گواهینامه به برگزیدگان چه بوده است.

وی متذکر شد: هنوز که ارزیابی خسارت انجام نشده است، طرح چندین ایراد دارد و با اجرای آن ایرادهای آن بیشتر نمایان می‌شود.