گروه بازارپول- بهای طلا در بازارهای جهانی در پی کاهش قیمت ۲دلاری نفت خام بیش از ۹دلار کاهش یافت. به نوشته بلومبرگ بهای طلا در بازارهای آسیایی برای چهارمین روز متوالی به دلیل کاهش بهای نفت و فلزات گرانبها کاهش یافته است. قیمت نفت در بازارهای نیویورک به زیر ۶۱دلار رسید که به نظر می‌رسد کاهش ۱۷۰هزار بشکه‌ای تولید نفت ونزوئلا و نیجریه به نتایج دلخواه آنان در تقویت بهای نفت منجر نشده است. در مقابل روز گذشته نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها تقویت شد.

روز گذشته قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۳/۹درصد کاهش به سطح ۲۰/۵۹۲دلار رسید و نرخ آن برای تحویل در ماه دسامبر تا حد ۵۰/۵۹۷دلار کاهش یافت.

کاهش ۹دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی تاثیر چندانی بر کاهش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی کشور نداشت. روز گذشته قیمت هر سکه بهار آزادی با ۵۰۰ تومان افزایش به نرخ ۱۳۶هزار تومان رسید. در این بازار نیم سکه و سکه طرح قدیم بدون تغییر باقی ماندند و از قیمت ربع سکه ۵۰۰ تومان کاسته شد که بهای فروش آن به ۳۶هزار تومان رسید. در این میان از قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار بدون احتساب کارمزد ۷۰۰ تومان کاسته شد و قیمت آن به ۵۸هزار تومان رسید.