خبرگزاری مهر - مدیر کل امور بین‌الملل و صدور خدمات فنی و مهندسی وزارت راه و ترابری اعلام کرد: در اجلاس شورای هماهنگی حمل‌ونقل و ترانزیت سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) ایران مسوولیت کمیته بیمه این شورا را پذیرفت. به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت راه و ترابری، سعید مجتهد سلیمانی بیان داشت: پس از دو روز مذاکرات فشرده و تبادل نظر در باکو اعضای شرکت‌کننده توافق کردند کمیته‌های گمرکی، حقوقی، حمل‌ونقل جاده‌ای، راه‌آهن و کمیته بیمه با مسوولیت کشورهای مختلف تشکیل شود.

وی خاطر نشان کرد: ایران پیشنهاددهنده اولیه طرح بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری در بین کشورهای عضو اکو بوده است که براساس توافقاتی که به دست آمد مسوولیت این کمیته تا زمان نهایی شدن موافقتنامه بیمه‌ای بین اعضا به ایران واگذار شد. همچنین اجلاس بعدی کمیته بیمه بهمن ماه در کشورمان با حضور اعضای اکو برگزار می‌شود.

مجتهد سلیمانی تصریح کرد: پس از تصویب موافقتنامه چارچوب حمل‌ونقل و ترانزیت اکو در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ این سند توسط رییس جمهور به وزارت راه و ترابری، طبق مفاد این موافقتنامه و تصویب هفت کشور عضو، لازم‌الاجرا خواهد شد.

وی افزود: سند موافقتنامه حمل‌ونقل و ترانزیت کشورهای عضو اکو پیش از ایران توسط شش کشور دیگر عضو به تصویب رسیده است.

مدیر کل امور بین‌الملل و صدور خدمات فنی مهندسی اظهار داشت: موافقتنامه حمل ونقل و ترانزیت اکو یکی از اسناد مهم بین کشورهای عضو اکو است که برخی اعضا با توجه به تغییرات به‌وجود آمده در همکاری‌های بین‌الملل بخش حمل‌ونقل پیشنهاداتی را برای اجرای بهتر موافقتنامه ارائه کردند.

وی ادامه داد: در این اجلاس توافق شد که همکاری لازم در زمینه اجرای موافقتنامه حمل‌ونقل و ترانزیت اکو با موافقتنامه‌های همکاری‌های اقتصادی سازمان همکاری‌های اقتصادی به نام اکوتا و بانک اکو و دیگر موسسات اکو انجام گیرد.

مجتهد سلیمانی یادآور شد: در این اجلاس ایران پیشنهاد داد، نشست آینده شورای هماهنگی حمل‌ونقل و ترانزیت در کشورهای محصور در خشکی عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو برگزار شود.