خبرگزاری فارس- عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه گفت: استفساریه جمعی از نمایندگان مجلس درباره اختیارات دولت برای ادغام و انحلال صندوق‌ها و تشکیل صندوق مهر رضا توسط شورای نگهبان رد شد.

مرتضی تمدن یادآور شد: پس از تشکیل صندوق مهررضا توسط دولت که از طریق ادغام برخی صندوق‌ها مانند صندوق اندوخته ازدواج جوانان، صندوق توسعه اشتغال روستایی و صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی انجام گرفت، برخی نمایندگان استفساریه‌ای کلی را مبنی بر اینکه ادغام و انحلال صندوق‌ها باید با مجوز مجلس انجام گیرد، تهیه و به شورای نگهبان ارائه کردند.

وی افزود: اما شورای نگهبان نظر مطرح در این استفساریه را نپذیرفت و آن را بازگرداند.

تمدن گفت: با رد استفساریه نمایندگان بار دیگر بر نظر خود تاکید کرده و آن را برای رای‌گیری در صحن علنی در دستور کار قرار دادند.

وی اظهار داشت: در صورت تایید مجدد استفساریه در صحن علنی مجلس، این تفسیر برای شورای نگهبان ارسال خواهد شد و در صورت تاکید شورای نگهبان بر نظر قبلی و اصرار نمایندگان، استفساریه برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه خواهد شد.

لایحه صندوق ازدواج و اشتغال جوانان موسوم به مهر امام رضا(ع) به عنوان نخستین مصوبه دولت محمود احمدی‌نژاد به مجلس ارائه شد و در مجلس دستخوش تغییرات متعددی شد اما در حالی که لایحه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس در دست بررسی بود، دولت از طریق مصوبه شورای عالی اداری اقدام به ادغام چند صندوق و تشکیل صندوق مهر امام رضا کرد. این اقدام دولت اعتراضات محدودی را در مجلس در پی داشت.