خبرگزاری مهر- استاندار زنجان گفت: گسترش بیمه محصولات کشاورزی نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی است. قوام نوذری در همایش طرح بیمه محصولات کشاورزی افزود: ترغیب کشاورزان جهت تحت پوشش قرار دادن محصولات‌شان ضرورتی است که باید توسط مسوولان صورت پذیرد.

وی جلوگیری از خسارات و پیشگیری از حوادث غیرمترقبه وحوادث طبیعی را مهم ارزیابی کرد و گفت: طبق قانون برنامه سوم و در موارد ۷۷ و ۷۱ و برنامه چهارم توسعه ماده ۱۸۱ به بحث برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری جهت پیشگیری از حوادثی طبیعی پرداخته شده است لذا باید با نگاه عالمانه مانع بروز خسارات در ابنیه و ساختمان‌های عمومی اراضی کشاورزی و حتی فرسایش خاک شد.

قوام نوذری با عنوان این مطلب که نباید نعمت‌های الهی همچون باران به بلای طبیعی تبدیل شود، تصر یح کرد: نباید با اقدامات انسانی و غیرکارشناسانه نعمت الهی به بلای طبیعی تبدیل شود لذا مسوولان با جدیت لازم با این موضوع مقابله نمایند. استاندار زنجان متذکر شد: انجام اقدامات پیشگیرانه و برنامه‌ریزی شده جهت بهره‌مندی از ذخایر طبیعی و همچنین بیمه محصولات کشاورزی تضمینی برای ساماندهی امور تولیدی در کشور به ‌ویژه بخش کشاورزی خواهد بود.