گروه بازار پول - نخستین کنفرانس بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و درمان عراق بیست و سوم شهریورماه سال‌جاری به همت شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ برگزار شد. دکتر آرش درویش مدیر واحد تحقیق و توسعه بیمه آتیه‌سازان حافظ گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس بررسی زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و درمان عراق و آشنایی با فرصت‌های موجود بود.عده‌ای از مقامات ارشد وزارت بهداشت عراق و جمعی از صاحبنظران این عرصه در همایش مذکور شرکت کردند.

وی با اشاره به وجود آسیب‌های جدی در بخش بهداشت و درمان عراق تصریح کرد: بسیاری از تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی عراق به شدت آسیب دیده است و با توجه به شرایط خاص در این کشور نیاز شدیدی به تجدید ساختار عرصه درمان و بهداشت عراق به چشم می‌خورد.درویش با اعلام اینکه بخش‌های درمانی عراق به تخت‌های بیمارستانی، تجهیزات یک‌بار مصرف، مواد اولیه دارویی، داروهای اولیه، انواع اندام‌های مصنوعی، تجهیزات اتاق عمل و تجهیزات دندانپزشکی نیاز بسیاری دارند گفت: تعداد زیادی از بیماران مزمن و حاد عراقی آماده اعزام به کشورهای دارای توانمندی درمانی هستند.

وی خاطر نشان کرد: توانمندی‌ها و قابلیت‌های موجود در تولیدکنندگان ایرانی از جمله نوآوری خلاقیت ابتکار تولیدی و مراعات اصول استانداردهای بین‌المللی از سوی آنها می‌تواند بازار عراق را به محلی جذاب برای حضور موثر و کارآمد شرکت‌های ایرانی تبدیل کند.

از سویی دیگر مزیت امکان حمل و نقل کالا میان دو کشور می‌تواند عاملی در راه توسعه مبادلات اقتصادی آنها به حساب آید.

درویش افزود: وجود اشتراک‌های فرهنگی و تاریخی فراوان میان مردم دو کشور نیز می‌تواند فرصتی برای افزایش تعداد مصرف‌کنندگان و علاقه‌مندان کالاهای ایرانی در عراق محسوب شود. همچنین تمایل دولت عراق در مشارکت دادن شرکت‌های فعال ایران در راستای بازسازی عراق فرصتی بسیار ایده‌آل برای بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی کشورمان فراهم کرده است.

مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ اظهار امیدواری کرد تا کنفرانس بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و درمان عراق اولین گام موثر برای حضور شرکت‌های ایرانی در بازار بزرگ و پر انگیزه بهداشت و درمان عراق فراهم شود.

کنفرانس مذکور بیست و سوم شهریورماه در تالار اجتماعات مجتمع فرهنگی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.