خبرگزاری فارس - وزیر تعاون با اشاره به اینکه تامین منابع مالی، بزرگ‌ترین مشکل تعاونی‌ها برای انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک است، گفت: تشکیل بانک بین‌المللی تعاون برای حمایت مالی از تعاونی‌های فعال در کشورهای اسلامی ضروری است. محمد ناظمی اردکانی در دیدار با وزیر کارآفرینی و توسعه تعاون مالزی افزود: اتحادیه تعاونی‌های بین‌الملل باید چگونگی تشکیل «بانک بین‌المللی تعاون» را بررسی کند.

وی اجرای بخشی از برنامه‌های اقتصادی کشور در قالب سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده‌است را مهم‌ترین ماموریت وزارت تعاون بیان کرد و افزود: براساس این سیاست‌ها فعالیت‌های اقتصادی کشور باید به نحوی اجرا شود که مردم به صورت نظام‌مند در بخش تعاون حضور یابند تا زمینه ارتقای سهم این بخش در اقتصاد ملی در مدت ۱۰سال آینده به ۲۵درصد تحقق یابد.

وزیر تعاون در ادامه با اشاره به برنامه‌های وزارت تعاون کشورمان برای رسیدن سهم بخش تعاون به ۲۵درصد اقتصاد کشور گفت: در مرحله اول این طرح باید ۴۰۰تریلیون ریال از سهام بنگاه‌های دولتی به شرکت‌های تعاونی که به صورت فراگیر در استان‌ها و شهرستان‌ها ایجاد می‌شوند واگذار شود. وی ادامه داد: مرحله بعد مربوط به ورود شرکت‌های تعاونی‌به فعالیت‌های بزرگ اقتصادی مانند پتروشیمی، فولاد، سیمان و حتی ساخت نیروگاه‌ها است.