مشکلات واحدهای تولیدی مطالبات معوق بانک صنعت و معدن را افزایش داد

خبرگزاری فارس - مدیرعامل بانک صنعت و معدن ابراز امیدواری کرد طی ۳ ماه آینده ۹۰‌درصد از مطالبات معوق بخش صنعت و معدن کشور وصول شود. مهدی رضوی در پاسخ به این پرسش که «۳۳‌درصد از مطالبات معوق سیستم بانک‌ها‌ی دولتی متعلق به بانک صنعت و معدن است، دلیل این حجم از مطالبات معوق در بانک صنعت و معدن چیست؟»، اظهار داشت: یکی از دلایل حجم بالای مطالبات معوق در بانک صنعت و معدن مشکلاتی است که این بخش از کشور با آن دست به گریبان است. وی توضیح داد: وضعیت اقتصادی کشور یکی از مشکلات واحد‌های تولیدی است و بخش صنعت و معدن نیز از این وضعیت مستثنی نیست.

رضوی تصریح کرد: شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی و ورود کالاهای خارجی و به خصوص ورود بی‌رویه کالای مصرفی چینی به کشور سبب شده است که واحد‌های تولیدی کل توان رقابتی خود را از دست بدهند و نتوانند در بازار رقابت به دلیل قیمت تمام شده و کیفیت کالاهایشان با کالاهای خارجی و کالاهای چینی رقابت کنند.

وی در عین حال گفت: طی ۶ ماهی که از تغییر مدیرعامل بانک صنعت و معدن می‌گذرد این مطالبات به تدریج در حال وصول شدن است.

رضوی خاطرنشان کرد: طی ۵ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل وصول مطالبات افزایش پیدا کرده و به سرعت در حال وصول مطالبات هستیم.

وی گفت: امیدواریم ظرف سه ماه آینده ۹۰‌درصد مطالبات معوق را وصول کنیم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن حجم مطالبات معوق این بانک را بیش از ۵۰۰‌میلیارد تومان ذکر کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به مشکلات عدیده بخش صنعت آیا زمینه‌ای را برای تسهیل در بازپرداخت بدهی‌های صنعتگران پیش‌بینی کرده‌اید، گفت: بانک صنعت و معدن خود را متولی بخش صنعت و معدن و تامین اعتبار برای طرح‌ها‌ی صنعتی و معدنی بزرگ می‌داند و تلاش دارد در خدمت این بخش باشد.

رضوی افزود: بر این اساس تا پایان شهریورماه به مناسبت هفته بانکداری اسلامی به کلیه صنعتگران دارای مطالبات معوق اعلام کرده‌ایم در صورت تسویه حساب با بانک و پرداخت مطالبات معوقه‌شان، کلیه جرایم آنها بخشوده خواهد شد.

وی گفت: بسیاری از صنعتگران نیز تاکنون برای پرداخت مطالبات معوق خود مراجعه کرده‌اند.