خبرگزاری ایلنا- بین کل بانک‌های کشور هماهنگی و مدیریت وجود ندارد، به این دلیل بانک‌ها به زیرساخت مخابراتی اعتماد ندارند. دکتر فرامرز هندسی‌، عضو هیات علمی و مرکز اطلاع‌‏رسانی دانشگاه صنعتی اصفهان‌، در‌خصوص فراهم‌کردن زیرساخت‌‏ها و بسترهای تجارت الکترونیک در کشور، گفت‌: وزارت ارتباطات سرمایه‌‏گذاری بسیاری را در بخش زیرساخت کشور کرده است به جرات می‌‏توان گفت شبکه زیرساخت مشکل حادی نداشته و وضعیت خوبی دارد.

وی افزود: ‌‏البته بانک‌‏ها نیز در مجموعه خود اقدام‌های زیرساختی مناسبی انجام داده‌‏اند، اما مشکل موجود بین بانک‌‏ها و مخابرات برای رسیدن به پرداخت الکترونیکی در کشور به عدم اعتماد مرتبط می‌‏شود.

وی عدم تصویب و اجرای قانون تجارت الکترونیک را از جمله مشکلات موجود بر سر راه تجارت الکترونیک در کشور عنوان کرد و افزود: این امر باعث می‌‏شود بانک‌‏ها وارد مقوله الکترونیکی شوند.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه اصفهان‌، با بیان اینکه دولت باید در زیرساخت‌‏هایی که بانک‌‏ها لازم دارند سرمایه‌‏گذاری کند، خاطرنشان کرد: مخابرات و بانک‌‏ها هر‌یک به سمت‌و‌سوی حیات‌‏های خود حرکت می‌‏کنند و تا زمانی که ملزم به اجرای قوانین نباشند، نمی‌توان در تجارت الکترونیک توفیق حاصل کرد.

دکتر هندسی‌ با بیان اینکه قوانین فعلی تجارت الکترونیک هماهنگی بین بانک‌‏ها را دنبال نمی‌‏کند‌، یادآور شد: استراتژی باید چیده شود تا بانک‌‏ها ملزم به اجرای قوانین تجارت الکترونیک شوند.

وی‌ گفت: بخش بالاتری مانند شورای اقتصاد الزامی را برای بانک‌‏ها ایجاد کرده تا بانک‌‏ها با سرمایه‌‏گذاری در جهت پرداخت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی حرکت کنند.