گروه بازارپول- کانون شرکت‌های لیزینگ ایران مجوز فعالیت گرفت. به گزارش خبرنگار ما، کانون شرکت‌های لیزینگ ایران متشکل از شرکت‌های مطرح بازار لیزینگ که عموما وابسته به بانک‌ها یا خودروسازان هستند، اخیرا به ثبت رسیده است. یک مقام آگاه اعلام کرد که این نهاد به زودی آغاز فعالیت خود را به صورت رسمی اعلام خواهد کرد.

این مقام آگاه، علت تشکیل کانون در حالی که انجمن‌ شرکت‌های لیزینگ نیز از چند سال پیش فعال است را تفاوت رفتاری شرکت‌های بزرگ لیزینگ با شرکت‌هایی که از سرمایه‌های کمتری برخوردار هستند، دانست.

وی با بیان اینکه دو نهاد صنفی کانون و انجمن، تعاملات مثبتی با هم خواهند داشت، گفت: هدف ما توسعه سالم صنعت لیزینگ به خصوص در شرایط فعلی است و در این راستا، به طور قطع با انجمن شرکت‌های لیزینگ همکار‌های سازنده زیادی خواهیم داشت.

بنابراین گزارش، رییس هیات‌مدیره کانون شرکت‌های لیزینگ ایران، محمدعلی نوح‌پیشه، مدیرعامل لیزینگ پارسیان است و دبیرکلی این کانون را بهمن فتحعلی، مدیرعامل لیزینگ ایران‌خودرو به عهده دارد.

کانون شرکت‌های لیزینگ ایران در یکی از اولین فعالیت‌های خود قصد دارد دومین همایش لیزینگ را در آبان‌ماه برگزار کند. اولین همایش صنعت لیزینگ در دی‌ماه سال گذشته، از سوی لیزینگ صنعت و معدن برگزار شد. در خبر‌ها آمده بود امسال نیز، این شرکت با کمک شرکت‌های مطرح لیزینگ این همایش را برگزار می‌کند که با تاسیس رسمی کانون، این مهم در سطح وسیع‌تر و با متولی‌گری کانون شرکت‌های لیزینگ ایران برگزار خواهد شد.