گروه بازار پول - رییس کل بیمه مرکزی ایران ضمن عرض تسلیت به خانواده جان‌باختگان و آرزوی سلامتی برای بازماندگان حادثه مزبور طی ابلاغیه‌ای به شرکت بیمه‌ ایران، خواستار بررسی و پرداخت سریع خسارت آسیب‌دیدگان و جان‌باختگان این حادثه شد.

هواپیمای مسافربری بندرعباس- مشهد که روز جمعه دهم شهریور هنگام فرود در فرودگاه مشهد دچار سانحه شد، دارای پوشش بیمه‌نامه جامع مسوولیت از صنعت بیمه کشور بود. دکتر کهزادی در این خصوص اظهار داشت: بیمه‌نامه مسوولیت جامع این هواپیما توسط شرکت سهامی بیمه ایران صادر شده است که ۴۰‌درصد از پوشش مسوولیت این بیمه‌نامه در تعهد بیمه مرکزی ایران است و ۶۰‌درصد آن را بیمه ایران در تعهد خود دارد و به همین نسبت نیز در پرداخت خسارت سهیم هستند.
وی تصریح کرد: نظر به اینکه هواپیماهای مذکور استیجاری بوده است، لذا پوشش بیمه بدنه آن به عهده صنعت بیمه نبوده و در تعهد طرف خارجی است. رییس کل بیمه مرکزی ایران گفت: بیمه‌نامه مذکور، تعهدات در مقابل صدمه‌‌های بدنی و جانی مسافران و خدمه را تا حد دیه کامل برای هر نفر تحت پوشش قرار می‌دهد. وی در پایان خاطرنشان کرد: هزینه‌های بیمارستانی مجروحین نیز تحت پوشش این بیمه‌نامه است.
اعلام آمادگی بیمه ایران برای رسیدگی به حادثه هواپیمای مشهد
همچنین روابط عمومی بیمه ایران طی اطلاعیه با اظهار تاسف و همدردی با خانواده قربانیان حادثه و مصدومان سقوط هواپیمای بندرعباس - مشهد اعلام کرد: به اطلاع هم میهنان و خانواده قربانیان و مصدومان حادثه تاسف‌بار فرودگاه بین‌المللی مشهد می‌رساند، مسوولیت در قبال همه مسافران و همچنین خدمه پروازی هواپیما به صورت کامل تحت پوشش بیمه ایران است و این شرکت آماده است بلافاصله پس از دریافت مدارک و مستندات لازم دیه فوت درگذشتگان و همچنین غرامت نقص عضو و هزینه‌های پزشکی مصدومان را پرداخت کند. این گزارش می‌افزاید: هزینه پاک‌سازی باند و نجات مصدومان و حوادث شخصی خدمه نیز در تعهدات این شرکت است. این گزارش همچنین تصریح می‌کند بیمه ایران به منظور تسریع در رسیدگی و پرداخت خسارت‌ها، ستادی در مدیریت بیمه‌های باربری این شرکت تشکیل داده است و به مدیریت کل استان‌های خراسان ماموریت داده شده تا هرگونه همکاری و هماهنگی لازم را در محل معمول انجام رسانند. روابط عمومی بیمه ایران همچنین اعلام کرد: 93درصد تعهدات هواپیمای مذکور نزد بیمه‌گران اتکایی بین‌المللی تحت پوشش است. لذا از نمایندگان شرکت‌های خارجی دعوت به عمل آمده است تا در اولین فرصت در تهران حضور یافته و رسیدگی به پرونده و توافق‌های لازم در مورد پرداخت غرامت به بیمه‌شدگان بلافاصله آغاز شود. بیمه ایران در پایان یادآور شد مدیریت بیمه ایران در بندرعباس نیز از سوی این شرکت اقدام‌های لازم در استان هرمزگان را آغاز کرده و پیگیر مساله در منطقه خواهد بود.