ایرنا- مدیر عامل بانک اقتصاد نوین از به‌کارگیری کارت‌های اعتباری بین‌المللی در آینده نزدیک در مجموعه این بانک خبر داد. «جلال رسول اف» روز پنج‌شنبه در مراسم افتتاحیه پنجاه و ششمین شعبه بانک اقتصاد نوین در گلشهر کرج، در جمع خبرنگاران افزود: بهره‌برداری از کارت‌های اعتباری خارجی در نظام بانک اقتصاد نوین در سه ماه سوم امسال تحقق خواهد یافت.

وی تصریح کرد: کارت‌های بین‌المللی در ایران در مرحله نخست از طریق پایانه‌های فروش نصب شده در مراکز مهم تجاری، اداری، اقامتی و ایرانگردی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، ایرانیان مقیم خارج می‌توانند در صورت ورود به ایران از کارت‌های اعتباری بین‌المللی خود برای عملیات مالی (انتقال وجه) استفاده کنند.

رسول‌اف، انجام عملیات مالی در سطح بین‌الملل توسط بانک اقتصاد نوین را از دیگر فعالیت‌های آتی این بانک ذکر کرد و گفت: تا اوایل سال آینده امیدواریم که کارت‌های بانک اقتصاد نوین و یا کارت‌های مشترک با دیگر موسسات معتبر خارجی، در سطح خارج از کشور نیز فعال شوند.

وی، در خصوص اهمیت کارت‌های اعتباری در اقتصاد کشور یادآور شد: رواج کارت‌های اعتباری در کشور ضمن گسترش استفاده از پول الکترونیکی و حذف پول فیزیکی، به افزایش میزان تقاضا در بازار و ارتقای قدرت خرید افراد کمک می‌کند.

به گفته وی، رواج کارت‌های اعتباری در کشور سبب تعامل بین واحدهای تولیدی، اقتصادی و خدماتی می‌شود.

رسول‌اف، بیشتر کارت‌های رایج بانک‌های ایران را از نوع «کارت‌های بدهی» دانست و افزود: هم اکنون کارت‌های اعتباری در ایران همانند کارت‌هایی که مطابق با اعتبار افراد در دنیا فعال هستند، جایگاه خود را پیدا نکرده است.

وی، کارت بدهی نوین کارت، کارت هدیه، کارت خرید اینترنتی، بن کارت، کارت وفاداری و کارت‌های خاص برای مصارف مردمی را از جمله مهم‌ترین کارت‌های بانک اقتصاد نوین برشمرد.

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین سپس گفت: این بانک در قراردادی با سازمان میادین و تره‌بار، کارت خاصی را طراحی کرده است که به‌زودی در اختیار مشتریان این مراکز قرار خواهد گرفت.

رسول‌اف، انجام خدماتی نظیر تلفن بانک، کیوسک بانک، عملیات بانکی از طریق اینترنت، تلفن ثابت و همراه و غیره را از دیگر سیستم‌های فعال در بانک یاد شده دانست.

وی از طراحی سیستم پرداخت الکترونیکی توسط بانک اقتصاد نوین خبر داد و افزود: سیستم یاد شده در هتل‌ها و شرکت‌های هواپیمایی در مرحله نخست اجرایی خواهد شد.

رسول اف در پایان از نصب ۵۰هزار پایانه فروشگاهی تا پایان امسال توسط بانک اقتصاد نوین خبر داد و افزود: نصب ۵۰۰دستگاه خودپرداز و ۵۰۰دستگاه کیوسک تا پایان سال جاری از دیگر اقدامات این بانک است.