بانک توسعه اسلامی در سال ۸۴ با پرداخت وامی به مبلغ ۰۲/۷۴‌میلیون دلار به مجتمع کشتی‌سازی خلیج فارس و تجهیز آزمایشگاه‌های دانشکده فنی دانشگاه تهران موافقت کرد. به گزارش روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، تسهیلات کوتاه مدت تصویب‌شده در سال ۸۴ از سوی بانک توسعه اسلامی به مبلغ ۰۴/۲۰۹‌میلیون دلار بود که به شرکت‌های مارگارین، ایران یاسا، صنعتی بهشهر، ایران خودرو دیزل، پارس الکتریک اختصاص یافت. همچنین انجام اقدامات لازم جهت اجرایی شدن موافقتنامه تامین مالی به صورت تسهیلات کمک فنی (بلاعوض) به میزان ۱۵۲‌هزار و ۹۰۰ دلار جهت پروژه نرم‌افزار شبیه‌سازی ریخته گری فلزی به نفع مرکز پژوهشی متالوژی رازی صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، از اعتبارات کوتاه مدت تجاری بانک توسعه اسلامی در سال ۸۴ مبلغ ۱۰۹‌میلیون یورو به شرکت‌های سایپا دیزل، ایران خودرو دیزل، مارگارین، ایران یاسا، صنعتی بهشهر، پارس الکتریک، آبسال و موتورسازان اختصاص یافته است.

این گزارش حاکی است: پورتفوی ایران در بانک توسعه اسلامی در سال گذشته ۳۵‌میلیون دلار بوده که با مذاکرات انجام گرفته این رقم به ۵/۱‌میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش، تسهیلات اعتباری دریافت شده از بانک توسعه اسلامی در سه ماه اول سال جاری بالغ بر ۱۵۹‌میلیون دلار بوده است که به پروژه‌های احداث و تجهیز مرکز قلب و عروق تهران، خرید لوازم و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی، احداث سدهای اصلی جگین و بند انحرافی آن و سد سمبل و نیان، خرید و احداث سیلوهای ارومیه و بیجار خرید لوازم آبرسانی بندرعباس - قشم و نصب لوله از طریق زیر دریا و خشکی بین بندرعباس و قشم تخصیص داده شده است.

همچنین مبلغ ۱۶/۴۱۲‌میلیون دلار از سوی بانک توسعه اسلامی به نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان، دو خطه کردن راه آهن تهران - مشهد، ساخت سد شهید مدنی تبریز، احداث شکبه فاضلاب همدان، ساختمان سد آیدوغموش و شبکه آبیاری، زهکشی، بازسازی و نوسازی مدارس بم، پروژه‌های آبی گلستان و انتقال ۲۳۰ کیلووات خط زیر زمینی ایستگاه ونک در سه ماهه اول سال جاری اختصاص یافته است.