گروه بنگاه‌ها- مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر از مراحل پایانی تبدیل این موسسه به بانک مهر اقتصاد خبر داد و گفت: از نظر بانک مرکزی اسناد و مدارک لازم برای تبدیل‌شدن موسسه مالی به شرکت سهامی عام بانک مهر اقتصاد انجام شده و در حال طی کردن مراحل حقوقی آن هستیم.

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، غلامحسین تقی‌ نتاج، مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری مهر در حاشیه بیست و سومین همایش بانکداری اسلامی گفت: پس از انجام مراحل قانونی در بانک مرکزی در بورس نیز پذیره‌نویسی خواهیم داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: بانکداری اسلامی بیشتر یک بانکداری اعتقادی و مختص محیط‌های اسلامی است و معتقدیم اگر به بانکداری نگاه اسلامی داشته و براساس آن عمل کنیم مشکلات زیادی برطرف خواهد شد.

بنا به گفته وی بانکداری اسلامی بدون ربا در صورت اجرا می‌تواند موجبات تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی را فراهم کند و به تولید نیز کمک شایانی کند.

به گفته وی اجرای کامل بانکداری اسلامی بدون ربا قادر است کشورهای غربی را از بحران اقتصادی رهایی بخشد و سپرده گذاران را با شریک کردن در منافع، به سود بیشتری برساند.

وی در ادامه افزود: بهره‌وری همه عوامل تولید در بانکداری اسلامی مطرح است، در حالی که در بانکداری غیراسلامی تنها سرمایه مهم است و در بانک‌های غربی نیز عنوان می‌کنند که سرمایه باید بازده داشته باشد و این ربا محسوب می‌شود، در حالی که وقتی صحبت از سود می‌‌کنیم باید همه عوامل سود ببرند نه اینکه تنها سرمایه‌گذار سود کسب کند.

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری مهر در پایان با بیان اینکه در بانکداری اسلامی حاکمیت اخلاق مطرح است، گفت: در بانکداری اسلامی برای سود‌مندی سرمایه به اخلاق بیشتر توجه شده است و دقت شده که اخلاق زیر پا گذاشته نشود.