خبرگزاری ایسنا- به تازگی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه غیرعلنی مجلس که با هدف بررسی شرایط بازار ارز و دلایل افزایش قیمت دلار و سایر ارزها در بازار تشکیل شده بود، در پیشنهادی خواستار واگذاری ریاست شورای پول و اعتبار به وزیر امور اقتصادی و دارایی شدند. در حال حاضر ریاست شورای پول و اعتبار را رییس کل بانک مرکزی برعهده دارد. بنا به این گزارش، نمایندگان پیشنهاددهنده این موضوع را با این هدف مطرح کرده‌اند که ریاست شورای پول و اعتبار در قبال مجلس پاسخگو باشد؛ چرا که رییس کل بانک مرکزی از نظر قانونی خارج از دایره اعمال نظارت نمایندگان، همانند نظارتی که بر عملکرد وزرا می شود، قرار دارد.

کوروش پرویزیان، عضو شورای پول و اعتبار، در این باره گفت: عرف آن است که ریاست شورای پول و اعتبار را رییس بانک مرکزی بر عهده داشته باشد؛ چرا که این مجموعه جزو ارکان بانک مرکزی حساب می‌شود.

وی با بیان اینکه وزیر امور اقتصادی و دارایی همواره یکی از اعضای مهم شورای پول و اعتبار است، اظهار کرد: با تغییر رییس شورا مساله‌ای حل نمی‌شود و اگر قرار است موضوعی حل شود، نمایندگان مجلس بهتر است حال که در سال اول نمایندگی خود قرار دارند، برنامه‌ریزی کرده و بیشتر روی اصلاحات مجموعه قوانین پولی و بانکی تمرکز کنند.

او ضمن ابراز مخالفت با تغییر ریاست شورای پول و اعتبار، خاطر نشان کرد: در شرایطی که بحث طرح تحول نظام بانکی نیز مطرح است، با اصلاحات کلیت قانون کمک خوبی به اصلاحات روند موجود خواهد شد.