گروه بنگاه‌ها- مجمع عمومی عادی سالانه صندوق ضمانت با حضور نمایندگان وزارت صنعت - معدن و تجارت، وزارت امور خارجه، بانک مرکزی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، سازمان توسعه تجارت ایران و دفتر مجامع و امور شوراها برگزار شد و صورت‌های مالی سال ۹۰ با اظهارنظر مطلوب به تصویب رسید.

در این جلسه، دکتر کاظم دوست حسینی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، گزارشی از عملکرد این شرکت در سال ۹۰ را ارائه کرد و با اشاره به نقش صندوق در عبور صادرکنندگان ایرانی از بحران اقتصادی و اعتباری جهان و گذر از شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، از حمایت بیش از پیش صندوق از صادرات کشور خبرداد.

مدیرعامل صندوق، میزان کل بیمه‌نامه‌ها و ضمانتنامه‌های صادره در سال ۹۰ را برابر ۱۶.۱۰۴ میلیارد ریال اعلام کرد که این میزان پوشش، در مقایسه با ۱۰.۹۴۰ میلیارد ریال پوشش در سال ۸۹، بیش از ۴۷/۳ درصد رشد داشته است.

دوست حسینی در ادامه گفت: نکته قابل توجه در این میزان پوشش ریسک، اختصاص سهم ۷۲ درصدی از پوشش‌های حمایت از صادرات به کشورهای پرریسک است و این یعنی صندوق، رسالت اصلی خود را که همان کاهش ریسک‌های صادراتی است به نحو قابل قبولی به انجام رسانده است. از سویی رشد ۴۰ درصدی تعداد مشتریان و موارد صدور صندوق حاکی از بهبود رویه‌های بازاریابی و اطلاع‌رسانی خدمات صندوق می‌باشد.

دوست حسینی ضمن جلب نظر اعضای مجمع به آمار ارائه شده، ‌افزایش سرمایه صندوق را خواستار شد و پس از تصویب صورت‌های مالی سال ۹۰، جلسه فوق‌العاده مجمع عمومی در خصوص افزایش سرمایه صندوق آغاز شد و موضوع افزایش آن به ۲۳۷۰ میلیارد ریال با توجه به استفاده صندوق از حداکثر ظرفیت پوششی، به اتفاق آرا به تایید اعضا مجمع رسید.