گروه بنگاه‌ها- رییس‌کل بیمه مرکزی در همایش تقدیر از برترین‌های بیمه پارسیان، حمایت از حقوق بیمه‌گذار را مهم‌ترین وظیفه یک شرکت بیمه عنوان کرد. به گزارش روابط‌عمومی بیمه پارسیان، مهندس سید محمد کریمی که درجمع مدیران ارشد و نمایندگان برتر شرکت بیمه پارسیان سخن می‌گفت، ضمن اعلام ‌این مطلب افزود: بیش از پنجاه درصد بازارهای بیمه‌ای و ظرفیت‌های‌ این صنعت، مغفول مانده و باید توسط شرکت‌های خلاق و مبتکر فعال شود. وی با بیان اینکه تحریم‌ها باعث افزایش توانمندی صنعت بیمه شده است، تاکید کرد که صنعت بیمه کشور خود را برای بعد از تحریم آماده می‌کند. به گفته رییس کل بیمه مرکزی افزایش کیفیت زندگی و بالا رفتن سطح امید به آینده در گرو توسعه رشته‌های متنوع بیمه‌های زندگی است که باید روند رو به رشد آن در کشور ما با شتاب بیشتری دنبال شود.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت شبکه فروش در شرکت‌های بیمه، تصریح کرد: شبکه فروش ویترین صنعت بیمه به حساب می‌آید و سیاست‌گذاران شرکت‌های بیمه باید در ‌این حوزه سرمایه‌گذاری بیشتری را اختصاص دهند. کریمی افزود: صنعت بیمه یک صنعت سودآور است و زمانی می‌‌توان رضایتمندی بیمه‌گذاران را فراهم آورد که بیمه‌گران ما از نظر سودآوری در وضعیت مناسبی قرار داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: با وجود بازارهای بکر بیمه‌ای، زمینه توسعه شرکت‌های بیمه فراهم است و شرکت‌ها برای کسب موفقیت بیشتر باید افزایش سطح و ارائه خدمات نوین بیمه‌ای و رشته‌های جدید را در دستور کار خود داشته باشند. کریمی تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط را لازمه تحول در صنعت بیمه و افزایش سطح رضایتمندی مردم دانست و به مسوولان صنعت بیمه توصیه کرد ‌این مقوله را بیشتر جدی بگیرند. همچنین پیش از سخنان رییس کل بیمه مرکزی، هادی اویارحسین مدیرعامل بیمه پارسیان با بیان اینکه بیمه پارسیان در سال گذشته رتبه چهارم کسب پرتفوی در بین شرکت‌های بیمه را داشته است به مقایسه عملکرد پنج ماهه سال ۹۱ بیمه پارسیان در مقایسه با سال ۹۰ پرداخت و گفت: رشد ۶۵ درصدی پرتفوی شرکت در این پنج ماه نشان از تلاش نمایندگان و همچنین جنب و جوش مثبتی است که بر فضای شرکت بیمه پارسیان حاکم شده است.

اویارحسین با تاکید بر افزایش میزان پرتفوی و سهم شرکت بیمه پارسیان از کل بازار بیمه کشور به عنوان مهم‌ترین هدف این شرکت، تعدیل ترکیب پرتفوی و تنوع رشته‌های بیمه‌ای با کنترل ضریب خسارت، نظارت و کنترل مستمر تمامی عملیات شرکت، افزایش میزان رضایت مشتریان، تقویت وفاداری کارکنان و افزایش سودآوری را از جمله اهداف کلان شرکت بیمه پارسیان برشمرد که رسیدن به همه آنها نیازمند تلاش همه نمایندگان و کارکنان شرکت است.