گروه بازار پول- رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: مقالات و سخنرانی‌های ایراد شده در‌همایش بانکداری اسلامی در مجموعه‌ای به نام «دستاورد» جمع‌آوری و پس از بررسی و تجزیه و تحلیل توسط کارشناسان در سیاست‌گذاری‌های کلان اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، محمود بهمنی در آستانه برگزاری بیست و سومین همایش بانکداری اسلامی گفت: برخی از محورهای همایش بانکداری اسلامی جنبه کاربردی و عملیاتی نیز پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های موسسه عالی بانکداری در طول پنج دهه گذشته افزود: بزرگ‌ترین مزیت فعالیت موسسه عالی بانکداری ایران با داشتن نیم قرن تجربه آموزشی این است که دانش‌آموختگانش در حوزه تخصصی خود که شبکه بانکی است به کار گمارده می‌شوند و کادر آموزشی آن را هم‌ اعضای هیات عامل بانک‌ها یا نیروهای مجرب شبکه بانکی تشکیل می‌دهد.

رییس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه جمعیت دویست‌هزار نفری کارکنان شبکه بانکی نیازمند یک دانشکده تخصصی هستند، عنوان کزد: خوشبختانه موسسه عالی بانکداری ایران از لحاظ سطح کیفی در سطح بالایی قرار دارد، یک دانشکده تخصصی به شمار می‌رود و دانشجویانش هم از کارکنان شبکه بانکی هستند که حاصل دانش و تجربه خود را بار دیگر به بانک‌ها عرضه می‌کنند. اکنون حدود بیست و یک هزار واحد بانکی داریم و لازم است افرادی آگاه و آشنا نسبت به صنعت بانکداری در شبکه بانکی وجود داشته باشند .

وی ضمن ستایش آموزش حین خدمت همکاران افزود: این مزیت، فرصت مناسبی را برای ارتقای دانش همکاران در سطح شبکه بانکی فراهم می‌کند.