گروه بنگاه‌ها- مدیرعامل بانک انصار گفت: تنها با کاهش سود تسهیلات نمی‌توان نرخ ارز را کنترل کرد و باید راهکار مناسبی برای این موضوع در نظر گرفته شود. آیت ابراهیمی در نشست خبری که در محل سرپرستی شعب بانک انصار خراسان رضوی برگزار گردید، اظهار کرد: نقدینگی‌های سرگردان نقش مهمی در افزایش تورم دارد و در مقابل جذب این نقدینگی‌ها به عنوان سپرده‌های بانکی و هدایت آنها در قالب سرمایه‌گذاری عامل مهمی در توسعه و رونق تولید و اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: نرخ سود سپرده‌ها باید بیشتر از تورم باشد تا سپرده‌گذاری برای سپرده‌گذاران مقرون به صرفه باشد در غیر این صورت بخش اعظمی از این سپرده‌ها جذب سایر بخش‌های اقتصادی می‌شود.

مدیرعامل بانک انصار خاطرنشان کرد: بانک انصار در سراسر کشور نزدیک به ۷۰۰ شعبه و باجه مستقل دارد و نزدیک به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار حساب فعال نیز در شعب این بانک ثبت شده است.

وی ادامه داد: بانک انصار تمام منابع قرض‌الحسنه‌ای را که در اختیار دارد، در قالب تسهیلات به مردم واگذار می‌کند، زیرا اعتقاد مجموعه انصار این است که باید از تمامی امکانات موجود برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم استفاده کنیم.

ابراهیمی بااشاره به عملکرد مثبت بانک انصار در میان سیستم بانکی کشور عنوان کرد: بانک انصار رتبه اول را در سیستم بانکداری دولتی و خصوصی در اختیار دارد. مطالبات معوق بانک انصار، تنها ۴ درصد است. در حالی که این رقم در کل سیستم بانکی کشور، نزدیک به ۱۸ درصد است. حتی در بعضی از بانک‌ها، تا ۳۰ و ۴۰ درصد نیز مطالبات معوقه وجود دارد.

مدیرعامل بانک انصار با اشاره به ضرورت نهادینه شدن بانکداری اسلامی بیان کرد: بعضی از موسسات مالی و اعتباری و همچنین بانک‌ها، در راستای بانکداری بدون ربا اقدامات بسیار مثبتی را انجام داده‌‌اند؛ اما در یک جمع‌بندی کلی باید عنوان کرد که این روند اسلامی شدن، با سرعت پایینی انجام می‌شود.