رییس سازمان صنایع ومعادن استان تهران، میزان اعتبارات درخواستی بخش صنعت از محل اعتبارات بنگاه‌های زودبازده این استان در سال جاری را ۳۰هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

«عزت‌ا... اکبری» به ایرنا گفت: میزان اعتبارات بنگاه‌های اقتصادی زودبازده‌استان تهران در سال گذشته ۱۰هزارو ۳۰۰میلیارد ریال بود.

وی افزود: پنج هزار و ۵۰۰میلیارد ریال از این میزان اعتبار در بانک‌های عامل تصویب شد و چهارهزارو ۸۰۰میلیاردریال نیز در مرحله عقد قرارداد است. به گفته وی، بنگاه‌های اقتصادی زودبازده استان تهران درسال گذشته ۳۴هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند. اکبری ابرازامیدواری کرد که با توجه به ظرفیت بالای بخش صنعت در استان تهران، با تخصیص این میزان اعتبار شاهد رونق و شکوفایی بیشتر بخش صنعت در استان تهران باشیم.

وی همچنین در زمینه عدم استقرار واحدهای صنعتی شهرک صنعتی سپهر پس از گذشت ۱۲سال گفت: این شهرک صنعتی، شهرکی خصوصی است که‌هیات امنای آن باید با رفع موانع و مشکلات موجود، زمینه و بستر لازم را برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم کنند. به گفته وی، دلیل دیگر عدم استقرار واحدهای صنعتی در این شهرک، وجود شهرک‌های صنعتی متعدد در غرب استان تهران است. رییس سازمان صنایع و معادن استان تهران تصریح کرد: شهرکی که موفق به جذب سرمایه‌گذاران بیشتری شود از موفقیت بیشتری نیز برخوردار خواهد بود.