رییس بانک کارگشایی گفت: حدود یک تا دو سال است که از تبدیل بانک کارگشایی به بانک قرض‌الحسنه صحبت‌هایی شده اما هنوز تصمیم قابل اجرایی مطرح نشده است. علی عادلی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که با تبدیل بانک کارگشایی به بانک قرض‌الحسنه وظایف این بانک به چه شکلی در می‌آید؟ گفت: وظایف بانک کارگشایی در صورت تبدیل به بانک قرض‌الحسنه براساس سیاست‌های دولت مشخص خواهد شد.

وی افزود: وظیفه بانک کارگشایی این است که تسهیلاتی در قبال وثیقه طلا از منابع قرض‌الحسنه بانک ملی به مردم می‌دهد.

عادلی تاکید کرد: تبدیل بانک کارگشایی به بانک قرض‌الحسنه تنها در حد صحبت است.

وی تصریح کرد: بانک کارگشایی یکی از بانک‌هایی است که فشار تقاضاهای قرض‌الحسنه را از دوش سیستم بانکی برمی‌دارد و مقدار زیادی از فشار تقاضاها را بانک کارگشایی پاسخ می‌دهد یعنی باری از روی دوش کل سیستم بانکی در خصوص تقاضای قرض‌الحسنه برمی‌دارد.

رییس بانک کارگشایی در پاسخ به این سوال که آیا با این طرح موافقید و بررسی کارشناسی در خصوص این طرح انجام شده است؟ گفت: الان نمی‌توانم اظهار نظری کنم. بررسی کارشناسی در مورد تبدیل بانک کارگشایی به قرض‌الحسنه به ما واگذار نشده است.

عادلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه میزان از حساب قرض‌الحسنه بانک ملی به بانک کارگشایی داده می‌شود؟ اظهار داشت: کل تسهیلاتی که از بانک کارگشایی به مردم داده می‌شود اعتبارش از منابع قرض‌الحسنه بانک ملی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر منابع ما بیشتر شود، تسهیلات بیشتری می‌توان به مردم ارایه کرد، در حال حاضر به اندازه منابعی که داریم تسهیلات می‌دهیم.