عضو کمیسیون اصل۹۰ مجلس جزییات جلسه روز یکشنبه این کمیسیون با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس دیوان محاسبات کشور در خصوص پرونده بیمه ایران را اعلام کرد. حسین اسلامی‌در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس دیوان محاسبات کشور در جلسه کمیسیون اصل ۹۰، اظهار داشت: نظر کارشناسی کمیسیون در مورد شکایت شاکیان (که مدیران معزول بیمه ایران بودند) مطرح شد. وی افزود: آقای رحیمی‌رییس دیوان محاسبات در راستای دفاع از اقدامشان اسناد و مدارکی ارائه دادند. اسلامی‌تصریح کرد: وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی نیز بر اصل برخورد با مفاسد اقتصادی به عنوان اصول نظام تاکید کردند، اما ایشان در مورد نحوه برخورد با این مساله و رسانه ای شدن آن نقطه نظرات مثبتی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: آقای دانش جعفری معتقد بودند که باید با چنین مواردی برخورد شود اما ضرورت ندارد که قبل از جریان رسیدگی به چنین مواردی رسانه‌ای شود که این حرف درست است.

همچنین مهدی کوچک‌زاده عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به جلسه یکشنبه گذشته کمیسیون اصل۹۰ با حضور رییس دیوان محاسبات و وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: نحوه طرح شدن مساله بیمه ایران و کشدار شدن قضیه به این شکل در مجموع به نفع مصالح کشور نیست. وی افزود: این مساله باید هرچه زودتر به سرانجام مشخصی برسد و نحوه اجرایی این مساله نیز در جلسه بعدی کمیسیون مورد بحث قرار می گیرد.

کوچک‌زاده اظهار داشت: راه مشخص شدن سرانجام این موضوع این است که با توجه به اینکه دیوان محاسبات بخش کارآمد و بسیار موثرش توسط دادسرای دیوان و هیات‌های مستشاری انجام می شود، هرچه زودتر باید دادخواست توسط رییس دیوان محاسبات آماده شود تا پس از تکمیل پرونده توسط دادستان برای رسیدگی و صدور رای به هیات‌های مستشاری داده شود.