مدیر تحقیق و توسعه شرکت لیزینگ پارسیان با بیان اینکه هیچ یک از لیزینگ‌ها مجوزی از بانک مرکزی ندارند؛ افزود: بانک مرکزی رویه ارایه مجوز به این لیزینگ‌ها را اتخاذ نکرده و منتظر ابلاغ آیین‌نامه قانون بازار غیرمتشکل پولی است.

مرتضی کاووسی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی؛ اظهار داشت: با توجه به اینکه لیزینگ‌ها منابعشان را از سیستم بانکی تامین می‌کنند، اگر نرخ سود تسهیلات بانکی کاهش یابد و لیزینگ‌ها بتوانند با این نرخ تسهیلات دریافت کنند مناسب است. وی افزود: اگر محدودیتی برای لیزینگ‌ها ایجاد نشود که مجبور به رعایت نرخ خاصی باشند طبیعی است که حاشیه سود مطلوبتری خواهند داشت و خدمات بهتری عرضه خواهند کرد.

کاووسی در پاسخ به این سوال که آیا موافق کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی هستید؟ خاطرنشان کرد: طبیعی است. مشروط براینکه برای لیزینگ‌ها نیز هوایی برای تنفس قرار دهند.

وی با اشاره به قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی گفت: اگر آیین‌نامه اجرایی این قانون تدوین و ابلاغ شود بانک مرکزی برای ساماندهی لیزینگ‌ها اقدام می‌کند.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت لیزینگ پارسیان با بیان اینکه هیچ یک از لیزینگ‌ها مجوزی از بانک مرکزی ندارد، افزود: بانک مرکزی رویه ارائه مجوز به این لیزینگ‌ها را اتخاذ نکرده و منتظر ابلاغ آیین‌نامه قانون بازار غیرمتشکل پولی است تا در قالب آن آیین‌نامه شرکت‌های لیزینگ را ساماندهی کند.