گروه بازار پول- مراسم قرعه‌کشی دومین مرحله از سومین دوره جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه بانک ملت برگزار شد و برندگان ۵۰۰ شمش یک کیلویی طلا مشخص شدند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، در این مراسم که با حضور اعضای هیات‌ نظارت بر قرعه‌کشی بانک‌ها متشکل از نمایندگان دادستانی کل کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، شورای‌عالی بانک‌ها و نماینده بانک ملت برگزار شد، اسامی برندگان یک‌هزار کارت خرید صنایع دستی ویژه خرید فرش دستباف و ۴۲۰هزار جایزه نقدی ۵۰هزار ریالی نیز از طریق گوی و گردونه و رایانه مشخص شد. براساس این گزارش، در این دوره بیش از ۸میلیون و ۲۰۰هزار حساب واجد شرایط در قرعه‌کشی شرکت داده شدند که به ۴۲۱هزار و ۵۰۰ حساب به قید قرعه جایزه اختصاص یافت. بر این اساس، دومین مرحله از سومین دوره جشنواره بانک ملت از روز ۱۲ آبان‌ماه سال گذشته شروع شد و تا روز ۳۱ فروردین‌ماه سال‌جاری ادامه داشت. در این دوره برای حساب‌های ریالی به ازای هر ۵۰هزار ریال در هر روز و برای حساب‌های ارزی به ازای هر یکصد یورو و یا معادل دلاری آن در هر روز یک امتیاز تعلق گرفت که حداقل امتیاز این دوره دو امتیاز و حداکثر آن، ۲۶میلیون و ۷۰هزار و ۴۲ امتیاز بود. مدیرکل روابط‌عمومی بانک ملت در مورد زمان اعلام فهرست برندگان قرعه‌کشی گفت: اسامی برندگان این مرحله از جشنواره، پس از تایید نهایی هیات نظارت بر قرعه‌کشی بانک‌ها حداکثر تا پایان خردادماه اعلام می‌شود.

مجید سعادتی افزود: جوایز برندگان نیز با حضور اعضای هیات نظارت بر قرعه‌کشی بانک‌ها، مدیران ارشد، سفیر نیکوکاری و جمعی از کارکنان صف و ستاد بانک ملت، تیرماه در مراسم باشکوهی به آنان اهدا خواهد شد. وی جنبه معنوی قرض‌الحسنه را بسیار فراتر از جنبه مادی آن خواند و ادامه داد: اجر و پاداش آزاد کردن یک زندانی در بند یا تامین دارو برای یک بیمار نیازمند برای صاحبان سپرده‌های قرض‌الحسنه، بسیار بالاتر از مباحث مادی است و قرض‌الحسنه به معنای واقعی کلمه، یک ذخیره ماندگار است.

مدیرکل روابط‌عمومی بانک ملت با اشاره به استقبال گسترده مردم از این دوره جشنواره، تاکید کرد: تعداد حساب‌های واجد شرایط در این دوره از قرعه‌کشی بالغ بر ۸میلیون و ۸۴۳هزار و ۲۷۳ فقره است که ۸۰۰هزار فقره حساب قرض‌الحسنه فراتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته، در این بانک گشایش شد ضمن اینکه مانده این حساب‌ها با رشد قابل توجهی روبه‌رو شد. وی اضافه کرد: این رشد در منابع قرض‌الحسنه، باعث می‌شود که بانک ملت در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و گره‌گشایی از کار نیازمندان، آزادی عمل بیشتری داشته باشد. سعادتی تصریح کرد: امتیازدهی در دوره جدید جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه بانک ملت نیز از ۳۱ فروردین ماه، آغاز شده و سعی بانک بر این است تا در این دوره هم جوایز منحصر به فردی را برای شرکت‌کنندگان در جشنواره در نظر بگیرد. در همین حال، نماینده دادستانی کل کشور در مورد این مراسم گفت: به مردم اطمینان می‌دهم که این مراسم کاملا واقعی و با نظارت جدی هیات‌ نظارت برگزار شده است. علیرضا پوراحمد افزود: قرعه‌کشی بانک ملت با نظارت کامل هیات نظارت بر قرعه‌کشی بانک‌ها به مرحله اجرا درآمد است و مورد تایید اعضای این گروه است. نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی هم اظهار داشت: این مراسم کاملا بی‌طرفانه و متناسب با تمامی سپرده‌گذاران برگزار شد و شبهه‌ای بر آن وارد نیست.

سید عبدالخالق سجادی اضافه کرد: با جلساتی که قبل از مراسم بین اعضای هیات نظارت بر قرعه‌کشی بانک‌ها و مسوولان بانک ملت برگزار شد زمینه برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم مهیا شد و خوشبختانه قرعه‌کشی به نحو احسن به انجام رسید.

مجتبی نصرالهی، دیگر نماینده وزارت اقتصاد هم تاکید کرد: این قرعه‌کشی با استفاده از ترکیب گوی و گردونه و رایانه برگزار شد و برندگان صرفا براساس شانس و قرعه برگزیده شدند. وی ادامه داد: به سپرده‌گذاران اطمینان می‌دهیم که هیچ‌گونه دخالت دستی در این مراسم وجود ندارد و هرگونه تخلفی کاملا منتفی است.